استاندار آذربایجان‌غربی: فرهنگ‌سازی از ملزومات مهم مبارزه با مواد مخدر است

ارومیه- ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر نیازمند برنامه ریزی موثر و فرهنگ سازی است به همین دلیل مبارزه فراگیر و اطلاع‌رسانی به موقع باید از اولویت‌های مسوولان برای رویارویی با این معضل باشد.

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: لازم است با تهیه برنامه های رادیویی به مخاطبان فراوان در استان در این زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی انجام شود.

وی بیان کرد: حساس سازی خانواده ها نیز دراین باره باید از ملزومات پیشگیری باید باشد و استمرار آن ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کارکرد مهم سمن ها و تشکل‌های غیر دولتی در این باره اظهار کرد: منابع مادی و مالی در زمینه مبارزه و پیشگیری محدود است و تشکل‌های غیر دولتی و سمن ها می‌توانند در اطلاع رسانی و مشارکت فرهنگی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام با توجه به ظرفیت وسیع بخش خصوصی در کشور، می‌تواند زمینه ساز وقوع تحولاتی شگرف در عرصه درمان، بازتوانی و کاهش آسیب معتادان از نظر کمی و کیفی باشد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: اتخاذ برنامه های اثرگذار و راهبرد کاهش تقاضای مواد مخدر و اجرای برنامه های درمان معتادان و پیشگیری از اعتیاد موجب تحقق اهداف و مهار رشد اعتیاد و کاهش جرایم و بزهکاری اجتماعی و جلوگیری از بی سرپرستی خانواده های در معرض خطر می شود.

معتمدیان با تاکید براینکه باید محتوای درست تولید شود، گفت: امروز باید برای مخاطب به خصوص نسل نوجوان محتوایی تولید شود که علاوه بر آگاه سازی، زمینه را برای پیشگیری از مصرف مخدر در خود داشته باشد.

۶ باند قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد

سرهنگ درستی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی تا کنون ۶ باند قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

وی اظهار کرد: ۴۳۲ کیلو انواع مواد مخدر، ۶۲۰ لیتر انواع مواد شیمیایی کشف و ضبط شد که در این راستا سه هزار و ۴۵۱ نفر دستگیر شدند.

پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۱ قاچاقچی و ۲۲۶ توزیع کننده خرد در این ایام دستگیر شدند، افزود: سه هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر نیز در استان جمع اوری شدند که در این مدت تعداد ۷۵۰ نفر تحویل کمپهای ترک اعتیاد شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha