توزیع افطاری ساده و اقامه نماز جماعت در بوستان‌های پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از انجام بازدید میدانی به منظور خدمت رسانی بهتر شهروندان از امکانات تفریحی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین نظری روز دوشنبه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان در روز طبیعت از بوستان‌های ملت، یاس‌ فاطمی، بوستان جنگلی شیان و همچنین پارک جنگلی چیتگر بازدید کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه از شهروندان درخواست می‌کنیم همزمان با استفاده از طبیعت و فضای سبز در روز طبیعت، حرمت ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت علی(ع) را حفظ کنند، ادامه داد: خواهشمندیم شهروندان توصیه‌های ایمنی را در پارک‌ها و فضای سبز جدی بگیرند و همراهی کنند تا خدمت رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: همه کارگران و نیروهای خدمات شهری و فضای سبز به صورت ۲۴ ساعته در بوستان‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به منظور نظافت و پاکسازی هستند.

توزیع افطاری ساده و اقامه نماز جماعت در بوستان‌های پایتخت

معاون شهردار تهران از برپایی افطاری ساده و برگزاری نمازجماعت در بسیاری از بوستان‌های پایتخت نیز خبر داد و گفت: با همکاری شهرداران مناطق این اقدام به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و همچنین به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) نیز ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

۲۵۰ بوستان در غرب پایتخت است

همچنین شهردار منطقه پنج تهران اظهار کرد: این منطقه با داشتن بیش از ۲۵۰ بوستان از مناطق بزرگ شهر تهران در داشتن فضای سبز مناسب تفریحی برای شهروندان محسوب می‌شود.

داود گودرزی افزود: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی (ع)، تدابیر لازم برای این ایام با هدف آرامش و رفاه حداکثری ایشان در نظر گرفته شده است.

وی آماده سازی مبلمان شهری و پارک‌ها، بهسازی فضای بازی کودکان، گل کاری و ایجاد فضاهای زیبا برای عکاسی، استقرار آموزشگران بازیافت، پسماند و محیط زیست، فضا سازی و سیاهه زدن و نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در بوستان‌های منطقه در کنار فضا سازی شبکه معابر و بزرگراهی منطقه را نیز از دیگر اقدامات شهرداری دانست.

گودرزی گفت: ایمن سازی بوستان‌ها، کنترل و نظارت مستمر بر موضوعات فضای سبز، ایمنی و خدمات شهری، نصب علایم ایمنی در بوستان کوهسار، بازگشایی معابر مسدود کوهسار واقع در پارک کوهسار برخی از این اقدامات است.

توزیع افطاری ساده و اقامه نماز جماعت در بوستان‌های پایتخت

وی ادامه داد: برپایی موکب‌های فرهنگی، توزیع افطاری ساده، برگزاری تعزیه خوانی و مسابقات فرهنگی و اجرای مراسم عزاداری در گرامیداشت مشی علوی، برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها و ده‌ها فعالیت فرهنگی دیگر با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه، بسیج ناحیه قدس و سرای محلات در بخش فرهنگی مد نظر است و همکاران در حال تهیه زیرساخت‌های اجرا هستند.

به گفته شهردار منطقه پنج تهران، تمامی نواحی این منطقه و عوامل معاونت‌های اجرایی و خدماتی منطقه در حالت آماده باش کامل هستند و بوستان‌های کوهسار، جوانمردان، شرق آزادی، نیما یوشیج، ساحل، نرگس، میعاد، انارستان، کاج، الهام، شاهد و پرنیان به دلیل فرا منطقه‌ای و بزرگ بودن آمادگی بهتری برای پذیرش شهروندان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha