۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85428427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار نفر در خراسان جنوبی از خدمات مشاوره بهره مند شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر سال گذشته در این استان به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره بهزیستی بهره مند شدند.

حسن شرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از طریق مراکز مشاوره حضوری (دولتی و غیر دولتی) مشاوره دریافت کردند و بیش از ۲۵ هزار نفر هم با صدای مشاور (خط ۱۴۸۰) از خدمات مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شدند.

وی گفت: خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور با هدف ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی سریع در زمینه‌ مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس، حقوقی و شغلی به آحاد جامعه خدمت رسانی می کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی تماس‌های مردمی با خط ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

وی گفت: سال گذشته طرح کنترل و کاهش طلاق نیز برای ۲ هزار و ۱۶۰ زوج در استان اجرا شد که ۲۳ درصد متقاضیان سازش کردند.

شرفی افزود: این طرح مشترک بهزیستی و دادگستری با هدف کنترل و کاهش طلاق در ۲۱ مرکز مشاوره حضوری در حال اجراست و زوجین متقاضی طلاق، سه تا پنج جلسه مشاوره تخصصی دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این برای ۵۵ زوج به سازش رسیده در شهرستان بیرجند چهار جلسه مشاوره به منظور استحکام بنیان خانواده برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در زمان حاضر ۱۲ مرکز مشاوره دولتی و ۴۴ مرکز مشاوره خصوصی در استان خراسان جنوبی فعال است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح آموزش خانواده در قالب کارگاه‌های آموزش مهارت‌های ارتباط همسران، فرزندپروری و بلوغ و نوجوانی برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر متاهل اجرا شد.

شرفی اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج برای سه هزار نفر از افراد در سن ازدواج و طرح آموزش مهارت‌های زندگی برای ۵۰۰ نفر را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد و گفت: محتوای مهارت‌های زندگی ویژه فرزندان بهزیستی در سه مهارت کنترل خشم، جرات مندی و مهارت ارتباط موثر، براساس فرهنگ بومی استان تدوین شده است.

وی افزود: ۲۰ تیم "محب" مداخله در بحران‌ها و بلایا در استان فعال و در حالت آماده باش هستند که در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله خدمت رسانی کنند و اطلاعات آنها با آموزش ها به‌روز رسانی می‌ شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha