۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85366869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات توانبخشی در خراسان جنوبی ۲ برابر شد

۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85366869
اعتبارات توانبخشی در خراسان جنوبی ۲ برابر شد

بیرجند - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات حوزه توانبخشی استان در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

شهرام شیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم اعتبارات در زمینه تامین اقلام کمک توانبخشی بوده و با اولویت سه قلم شامل ویلچر، تشک و سمعک اختصاص یافته است.

وی با اشاره به لزوم مناسب سازی معابر و ادارات برای معلولان اظهار کرد: میانگین مناسب سازی ادارات خراسان جنوبی به ۶۵ درصد رسیده و یکی از شاخص‌های ارزشیابی در جشنواره شهید رجایی است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بعد از ادارات، مدارس استثنایی در اولویت قرار دارد و امسال ۱۶ مدرسه بازدید و مواردی که باید مناسب سازی انجام شود، گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هر شهر باید حداقل یک پارک مناسب سازی شده داشته باشد عنوان کرد: تعیین مشاور امور معلولان نیز تکلیفی برای فرمانداری‌ها و شهرداری‌هاست که طبق گزارش رسیده اکثر موارد انجام شده است.

شیخانی گفت: برای معلولان جسمی و حرکتی متوسط به بالا که در اندام تحتاتی دچار مشکل هستند یا معلولان ذهنی شدید و خیلی شدید که نیاز به پلاک ویژه خودرو دارند مزایای خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پلاک باید به نام فرد معلول اما راننده می‌تواند شخص دیگری باشد افزود: بر همین اساس افراد یادشده می‌توانند به واحدهای مددکاری مراجعه و از فرصت پیش آمده استفاده کنند تا در رفت و آمدهای درون شهری و استفاده از پارکینگ‌ها دچار مشکل نشوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: برای این افراد سهمیه خاص بنزین هم در نظر گرفته شده است تا ترددهای آنان تسهیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha