۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85427894
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: مدیران شهری رضایتمندی شهروندان را در اولویت قرار دهند

رشت - ایرنا - نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مدیران شهری رضایتمندی شهروندان را در اولویت کارهایشان قرار دهند گفت: وضع موجود رشت باید به وضعیت مطلوب شهروندان تبدیل شود؛ ضمن اینکه انسجام و وحدت رویه در مدیریت شهری با همدلی و هم افزایی شورای اسلامی شهر به پویایی و نشاط شهر کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز سه شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه خدمات سانی به مردم باید در شان آنان باشد، اظهار کرد: مدیران حوزه شهری تمام اندیشه و عمل خود را برای تسهیل در امور شهروندان و پویایی شهر، توجه به محرومیت زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک، توسعه مباحث فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و دیگر وظایف محوله معطوف کنند.

وی با تاکید بر اینکه آرامش و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر، زمینه انجام کارها و خدمات بزرگ را مهیا می‌کند، عنوان کرد: برای توسعه همه جانبه کلانشهر رشت بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو بیش از گذشته نیاز است.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند در تمامی شهرهای استان اضافه کرد: طرح جامع پسماند در تمامی شهرستان‌های گیلان باید با جدیت و به صورت عملیاتی اجرایی شود.

وی ساماندهی و مدیریت پسماند به ویژه بهسازی و مهیاسازی محل دفن زباله در سراوان رشت را از اهداف دولت مردمی در گیلان خواند و ادامه داد: بهسازی کامل محل دفن زباله سراوان رشت باید به بهترین نحو انجام شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های ملی استفاده و اعتبارات لازم تخصیص داده شد تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود.

عباسی با بیان اینکه معضل پسماند سراوان رشت یک ابر چالش در استان گیلان بوده که با پی‌گیری اقدامات خوبی انجام گرفته است، اظهار کرد: ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت باید با جدیدت تداوم یابد.

وی تفکیک زباله از مبدا را یکی از راه‌های کنترل پسماند در استان گیلان خواند و افزود: با اتخاذ تصمیمات علمی و برنامه‌های فرهنگی باید تفکیک زباله از مبدا در بین مردم و به ویژه روستائیان نهادینه شود؛ این امر به کاهش تولید زباله در این استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در گیلان اهتمام ویژه‌ای برای حل معضل فاضلاب نیز دارد، تصریح کرد: در گذشته به مساله فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر رشت توجه‌ای نشده بود در حالی که ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین المللی انزلی و ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود را تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برطرف می‌کند که اقدامات خوبی در دست اجرا است.

عباسی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان هیچگونه بن بستی وجود ندارد و همه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با شهرداری نیز همراهی دارند، افزود: حمایت از پروژه های شهرداری مرکز استان موسوم به طرح میثاق مورد تاکید است و از برنامه های توسعه محور و تحول آفرین شهرداری حمایت کرده و می کنم.

در این نشست شهردار رشت، رئیس شورای اسلامی شهر و هریک از حاضران ضمن ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت های حوزه شهری، بر اتفاق نظر و همدلی مدیریت شهری برای رشد همه جانبه و نیز پویایی و نشاط کلانشهر رشت در راستای افزایش رضایتمندی مردم تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha