۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85470690
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: توانمندی نخبگان دانشگاهی در اتاق های اندیشه ورز استفاده شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت و توانمندی نخبگان دانشگاهی و ضرورت استفاده از توان آنان گفت: از ظرفیت نخبگان دانشگاه ها در اتاق های اندیشه ورز باید استفاده شود و این مهم مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی غروب چهارشنبه در نشست با مسئولان‌ بسیج دانشجویی و روسای دانشگاه های گیلان اظهار کرد: فضای دانشگاه ها باید علمی، پژوهشی و انقلابی باشد و این موضوع مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال مایوس کردن مردم است از اینرو باید برای امیدآفرینی در جامعه تلاش شود و دانشجویان برای تحقق این مهم نقش مهمی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: دانشگاه ها باید همگرایی و هماهنگی داشته باشند و ضمن استفاده از ظرفیت های همدیگر نشست های هم اندیشی برگزار کنند.

وی در ادامه با تشریح کارهای انجام شده در گیلان در دولت سیزدهم عنوان کرد: آزاد راه رشت - قزوین سال ها بلاتکلیف مانده بود اما اسفندماه سال گذشته اتمام و به بهره برداری رسید.

عباسی با بیان اینکه راه آهن رشت - کاسپین نیز در شرف افتتاح است اظهار کرد: تنها راه بندان در تقاطع های این پروژه باقی مانده که در حال انجام است ضمن اینکه زمین ها برای راه آهن رشت - آستارا در حال خریداری است.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: رفع ناترازی برق و گاز در استان از دیگر کارهای انجام شده در دولت سیزدهم است.

وی در ادامه به مشکل ۴۰ ساله دفن زباله در منطقه سراوان رشت و انباشتگی زباله به ارتفاع ۱۰۰ متر اشاره کرد و افزود: ساماندهی محل دفن زباله با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در گیلان فراهم است اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در استان در حال انجام بوده که اولویت با شرکت های دانش بنیان است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: گیلان در توزیع عادلانه منابع جزو ۶ و ۷ استان کشور است و در الکترونیکی کردن مجوزها در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای اقتصاد گردشگری و دانش بنیان در گیلان فراهم شده اظهار کرد اولویت پرداخت تسهیلات با شرکت های دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در این نشست با اشاره به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در دولت سیزدهم گفت: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت در حال ساخت است.

محمدتقی آشوبی اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته ۲ دستگاه MRI در گیلان فعال بود اما طی ۱۵ ماه اخیر چهار دستگاه دیگر در رشت، تالش، لنگرود و لاهیجان فعال شد.

وی به اجرای پروژه های بهداشتی درمانی در گیلان اشاره کرد و افزود: ۴۳ پروژه بهداشت و درمان یک سال اخیر در استان افتتاح شد.

تامین امنیت شغلی، استخدام اساتید انقلابی، استفاده از مدیران میانی بومی و انقلابی ‌و بهاء دادن به بسیج دانشجویی از مهمترین خواسته های مسئولان بسیج دانشجویی از استاندار بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha