۲۲ دستگاه اجرایی گیلان طرح تفکیک زباله از مبدا را آغاز کردند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: بر اساس آخرین گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ۲۲ دستگاه اجرایی در گیلان تفکیک زباله از مبدا را آغاز و پیاده سازی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه مدیریت پسماند گیلان در استانداری با تاکید بر اینکه در بحث اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا هیچ بهانه‌ای از فرمانداران، شهرداران بخشداران را نمی پذیرم، اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا باید در استان سرعت گرفته و در تمام شهرستان ها و دستگاه های اجرایی پیاده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اهتمام هر چه بیشتر بر موضوع تفکیک زباله از مبدا اضافه کرد: برخی از فرمانداران به طور جدی پای کار هستند اما تعدادی هنوز این مهم را جدی نگرفته اند.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا باید به معنی واقعی عملی شود، خاطر نشان کرد: گاهی سطل و باکس‌های تفکیک زباله گذاشته می‌شود اما تفکیک صورت نمی‌گیرد از این‌رو باید فرهنگ سازی و آموزش های لازم در این زمینه انجام شود.

عباسی با تاکید بر اینکه موضوع تفکیک زباله از مبدا در روستاهای گیلان نیز باید با جدیت دنبال شودبا اشاره به اجرای این طرح در ۶۰۰ روستای استان بیان کرد: تفکیک زباله از مبدا هزینه ای ندارد بلکه موجب درآمدزایی هم می شود.

وی اظهار کرد: از این هفته فقط به این جلسات بسنده نمی کنم و بازرسانی در موضوع برنامه های مربوط به مدیریت پسماند نظارت می کنند ضمن اینکه استفاده از کلمه متاسفانه نیز نباید به کار برده شود و باید با قاطعیت کار انجام و پس از انجام کارها و برنامه ها، گزارش‌های مربوطه ارائه شود.

استاندار گیلان بیان داشت: از همراهی، همکاری و انسجام دست اندرکاران استان در رفع یکی از ابرچالش های کشور موضوع پسماند و زباله شمال کشور به ویژه در گیلان قدردانی می کنم ضمن آنکه باید این همراهی ها بیش از پیش تداوم یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات شهرداری رشت در بهسازی محل دفن زباله در سراوان اظهار کرد: هم اکنون کارهای انجام شده برای رفع مشکل دفنگاه زباله سراوان رشت مطلوب است اما باید سرعت گیرد ضمن اینکه باید روند پیشبرد امور به گونه ای باشد که جشن موفقیت نسبی این ابرچالش استان را در نوروز بگیریم.

عباسی با بیان اینکه تا پایان امسال زباله ای به دفنگاه سراوان رشت منتقل نخواهد شد و تنها دوریز و برگشتی کارخانه کودآلی به این منطقه انتقال می یابد، گفت: دوریز هم مشکل زیست محیطی و شیرابه نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه برای تحقق قول ها و وعده های داده شده تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم، افزود: روزی نشده که در مورد محل دفن زباله سراوان رشت به معاون امور عمرانی خود تذکر ندهم.

عباسی با تاکید بر اینکه درباره اقدامات انجام شده و در دست اجرای محل دفن زباله در سراوان رشت باید به مردم منطقه گزارش داده شود، اظهار داشت: باید گزارش عملکردها ارائه شود، دولت با این همه اقدامات نباید مظلوم واقع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha