تصادف‌های فوتی در چهارمحال و بختیاری ۷۵ درصد کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا - رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی ترددها در استان (ورودی ۲۰ و خروجی ۱۷ درصد ) براساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: شمار تصادف‌های فوتی در این استان از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تاکنون ۷۵ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ سید غلامعلی نوربخش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود کاهش تصادف‌های فوتی اما تعداد تصادف‌های جرحی و خسارتی با توجه به لغزندگی جاده‌ها در اثر بارش‌های روزهای گذشته در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: براساس آمارهای موجود شمار تصادف‌های جرحی معادل هفت درصد و شمار مجروحان نیز به ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: عمده تصادف‌ها از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از نوع واژگونی و خروج خودرو از جاده‌ها بوده است.

نوربخش اضافه کرد: بیشترین ترافیک جاده‌ای مربوط به مسیرهای بروجن - لردگان، لردگان - ایذه و یاسوج، شهرکرد - شلمزار، شهرکرد - فارسان، شهرکرد - بن و شهرکرد - سامان گزارش شده است.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اینکه براساس پیش‌بینی‌ اداره کل هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی به استان، محورهای ارتباطی تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد و لغزندگی جاده دور از انتظار نیست.

وی بر ضرورت رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها و استراحت رانندگان در زمان خستگی و خواب‌آلودگی برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ دلخراش تاکید کرد.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه روز شنبه زمان پایانی موج نخست سفرهای نوروزی است انتظار می‌رود مسافران بدون عجله مسیر بازگشت را بپیمایند.

نوربخش یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه بیشتر جاده‌های استان دوطرفه، منتهی به پرتگاه، پرپیچ و خم و کوهستانی است و کوچکترین تخلف رانندگی می‌تواند حادثه دلخراشی را رقم بزند انتظار می‌رود مسافران زمان بازگشت خود را به به شب موکول نکنند.

وی به رانندگان هشدار داد: هرگونه رعایت نکردن سرعت مطمئنه، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ در حین رانندگی می‌تواند منجر به حادثه شود.

به گزارش ایرنا، در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه ، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

در سالجاری خودروهای سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به‌ عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha