ترافیک در محور بروجن به لردگان سنگین اعلام شد

شهرکرد - ایرنا - رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در صبح روز عید فطر ترافیک در محور ارتباطی بروجن - لردگان (گردنه مروارید به گندمان ) سنگین و بیش از 2 کیلومتر (تا بعد از گندمان) گزارش شده است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا علت افزایش ترافیک در مسیر بروجن - لردگان (گردنه مروارید به گندمان) را انجام عملیات راهداری که از قبل شروع شده و باز بودن تنها یک خط(لاین) از این مسیر عنوان کرد.

وی یادآور شد: افزود: مسیر بروجن - لردگان (گردنه مروارید - به گندمان) از جمله محورهای ترانزیتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در زمان حاضر افزون بر ماشین‌های سنگین حضور مسافران نیز موجب شده ترافیک در این محور ارتباطی سنگین شود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور عوامل پلیس راه و نیروهای راهداری در مسیر بروجن - لردگان گفت: با توجه به اینکه به دلیل انجام عملیات راهداری عرض این محور ارتباطی کم است رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند تا بتوانند بدون حادثه ترافیک پیش رو را پشت سر بگذارند.

وی یادآور شد: افزون بر این مسیرهای شهرکرد - شلمزار، شهرکرد - سورشجان (مسیر فارسان و کوهرنگ) و حاشیه زاینده رود از جمله دیگر محورهای پرترافیک در چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

نوربخش ادامه داد: با توجه به اینکه براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی روز چهارشنبه بارندگی در همه محورهای ارتباطی وجود دارد که براین اساس تمام جاده‌های ارتباطی استان لغزنده و رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مسافران و رانندگان در این شرایط ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.

به گزارش ایرنا، در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه ، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

در سالجاری خودروهای سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به‌ عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha