۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی نوروزی در چهارمحال و بختیاری فعال شدند

شهرکرد- ایرنا-مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف استان همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی سپاه استان،سرهنگ هوشنگ فولادی روز شنبه با اشاره به فعالیت بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان افزود: ۳۴ گروه جهادی در عرصه‌های پزشکی، درمانی، محرومیت‌زدایی و آموزشی، عمرانی، فرهنگ و معنویت‌افزایی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی، دامپزشکی، خدماتی و توزیع بسته‌های معیشتی، عازم مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار استان می‌شوند.

وی به تداوم جهاد آبرسانی در چهار منطقه استان اشاره کرد و افزود: در قراردادی که با قرارگاه جهادی امام حسن(ع) منعقد شده، همچنان آبرسانی به نقاط مختلف روستایی فاقد آب شرب ادامه دارد، که از بین ۲۸۳ روستا، آبرسانی به ۷۵ روستا تکمیل شده و مابقی پیشرفت ۷۰درصدی دارند.

فولادی افزود: گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف پایگاه‌های بسیج محلات، دانش‌آموزی، دانشجویی، جامعه پزشکی، مهندسان کشاورزی و صنعت و حقوقدانان و اقشار مختلف بسیج در طول سال مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی بی‌منت و خالصانه به مردم هستند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اعزام گروه جهادی به مناطق محروم، تعمیر و تکمیل مسکن محرومان و مددجویی، تهیه و تامین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، آبرسانی به روستاهای بدون آب شرب سالم و پایدار در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، احداث جاده و کانال‌های انتقال آب به اراضی کشاورزی، ساخت و تعمیرات غسالخانه، مساجد، خانه‌های عالم، نوسازی مدارس و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی زودبازده و حمایت از کارآفرینان اقتصاد مقاومتی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی است.

فولادی افزود: ارائه تسهیلات اشتغالزایی به یک‌هزار نفر تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تعمیر و مرمت ۳۰۰ واحد مسکن محرومین و ساخت ۲۲۰ مسکن نیازمندان به همراه اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان از خدمات دیگر بسیج سازندگی است.

خدمت‌رسانی بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری به بیش از ۱۰۰ هزار نفر

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز از ارائه بیش از ۱۰۰ هزار نفر خدمت در سالجاری به مردم استان خبر داد.

سرهنگ کاظم کبیری با اعلام این خبر افزود: این خدمات پزشکی با حضور بیش از ۲۵۵ تیم روز اعزام تیم‌های آموزشی و بهداشتی، درمانی، عمومی و تخصصی در طرح شهید دکتر رهنمون به مناطق کمتر برخوردار استان اجرا شد.

به گفته وی، این تیم‌ها با حضور کادر پزشکی و درمانی با تخصص‌های داخلی، اطفال، چشم پزشکی، دندانپزشکی، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق، زنان و مامایی اعزام شدند که ۴۶ هزار و ۵۹۹ نفر خدمت به مردم ارائه شد.

وی اظهار داشت: در این ماموریت‌ها داروی رایگان به ارزش ۱۳۹ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال بین بیماران توزیع شد.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری ۲۴۲ تیم روز ایستگاه‌های سلامت و سنجش سلامت عمومی مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه، ادارات و سازمان‌ها و مراسم‌های مختلف از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی در سالجاری بود که ۶۲ هزار و ۹۰۸ نفر خدمت رایگان به ارزش ریالی ۱۵میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال ارائه شد.

وی از برگزاری ۶۰ نشست بصیرتی روشنگری و ۵۰ برنامه با محوریت فرهنگسازی در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری و طرح ایران جوان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مراکز مردمی نفس(نجات فرزندان سقط)، انصراف ۲۶۲ نفر از مادران باردار از سقط جنین غیرقانونی محقق شده است.

کبیری گفت: با اجرای پویش سلیمان خدمت و ارائه خدمات تخصصی رایگان به بیماران نیازمند نیز ۴۸۵ بیمار سخت از خدمات تخصصی رایگان بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: در سالجاری ۱۰۹ هزار و ۵۰۷ نفر خدمت به صورت رایگان در قالب تیم‌های اعزامی و ایستگاه‌های سلامت تقدیم مردم چهارمحال و بختیاری شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha