پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در اولویت شبکه بانکی زنجان قرار گیرد

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ نقش موثری در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، تجاری و خدماتی دارد و از شبکه بانکی استان انتظار می‌رود که پرداخت این تسهیلات را در اولویت قرار دهد.

حسین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:شبکه بانکی استان طی سال جاری ۴۰ همت ( هزار میلیارد تومان) میزان تسهیلات پرداخت کرد که از این میزان تنها یک همت آن مربوط به تسهیلات حمایتی تبصره ۱۸ است.

وی با بیان اینکه به طور معمول منابع تبصره ۱۸ با چند ماه تاخیر ابلاغ می شود، افزود: از این رو منابع بند الف تسهیلات تبصره ۱۸ امسال که مربوط به حمایت از صنایع و واحدهای اقتصادی است ، سال آینده کارسازی و برای پرداخت آن نیز در سال آینده فرصت داده می شود.

محمدی به لزوم همکاری بیشتر شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد و گفت: بانکها برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود سختگیری چندانی ندارند ولی برای پرداخت تسهیلات حمایتی موانعی زیادی را ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: فرآیند تاخیر در ابلاغ منابع تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به کل کشور است و اختصاص به استان زنجان ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: متاسفانه برخی بانک ها زیر بار پرداخت این تسهیلات حمایتی نمی روند و ما در این خصوص با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای موضوع تضامین تسهیلات تبصره ۱۸ نیز بانک مرکزی دستورالعمل مشخصی ابلاغ کرده است ولی برخی بانکها از متقاضیان تضامین خارج از آن دستورالعمل مطالبه می کنند که این مسأله یک تخلف است و مورد پیگیری قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha