هورسان رامسر با پیروزی مقابل شهداب در لیگ برتر ماندنی شد
دیدار هورسان رامسر و شهداب یزد - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

نوشهر - ایرنا - تیم والیبال هورسان رامسر در آخرین دیدار فصل توانست با پیروزی مقابل تیم رده دومی و قدرتمند شهداب یزد سهمیه حضور در لیگ برتر والیبال کشور را حفظ کند و از سقوط به حذفی (پلی اوت) بگریزد.

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌وششم و پایانی لیگ برتر والیبال کشور امروز -یکشنبه- از ساعت ۱۶ با انجام آخرین مسابقه بین تیم‌ها آغاز شد که در یکی از این مسابقات هورسان رامسر در سالن شهید صدر سادات‌شهر میزبان شهداب یزد بود و توانست با پیروزی ۳ - ۲ مقابل این تیم از سقوط به مرحله پلی‌اوت فرار کند و در جمع تیم‌های لیگ برتر باقی بماند.

شهدابی‌ها که با ۱۷ برد و کسب ۵۱ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار داشتند برای حفظ رتبه دوم جدول باید در این مسابقه پیروز می‌شدند. تیم میزبان نیز که نیم‌فصل نخست را با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول به پایان رسانده بود و در نیم‌فصل دوم نتایج دور از انتظار و ضعیفی کسب کرد، در این مسابقه با توجه به قرار داشتن در رتبه دهم جدول، برای بقا در لیگ و فرار از مرحله پلی‌اوت به کسب برد نیاز داشت.

شاگردان آرش صادقیانی دست نخست را با نتیجه ۲۵ – ۲۱ به شهداب یزد واگذار کردند. اما در دست دوم عملکرد بهتری داشتند و توانستند حریف قدرتمند خود را با نتیجه ۲۵ – ۱۸ شکست دهند.

در دست سوم بار دیگر ابتکار عمل با یزدی‌ها بود و موفق شدند هورسان را با نتیجه ۲۵ – ۲۰ شکست دهند و ۲ – ۱ پیش بیفتند تا هورسان در آستانه سقوط به مرحله پلی‌اوت قرار بگیرد. اما هورسانی‌ها در دست سوم عملکردی خیره‌کننده داشتند و با اندیشه‌های آرش صادقیانی اجازه ندادند که شهداب یزد بیشتر از ۱۳ امتیاز کسب کند و با پیروزی ۲۵ – ۱۳ هورسان در این دست، بازی به دست پنجم کشیده شد.

رامسری‌ها با روحیه و انگیزه‌ای که از برد در دست چهارم به دست آوردند، دست پنجم را نیز با برتری آغاز کردند. شاگردان آرش صادقیانی با ارائه یک بازی حساب شده توانستند این دست را با امتیاز ۱۵ – ۱۱ به سود خود تمام کنند و پیروز این مسابقه شوند تا با یک برد بیشتر از مس رفسنجان و قرار گرفتن در رتبه دهم جدول، سهمیه حضور در لیگ برتر را حفظ کنند.

شهداب یزد نیز با این شکست رتبه دوم جدول را از دست داد و در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.

هورسان رامسر با برد شهداب در لیگ برتر ماندنی شد

این مسابقه به دلیل حواشی به وجود آمده در بازی خانگی هورسان مقابل مس رفسنجان با رأی کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت هورسان از همراهی هواداران در دیدار خانگی، بدون تماشاگر برگزار شد.

هورسان رامسر که این فصل را با هدایت رحمان محمدی‌راد آغاز کرده بود پس از هفته ششم و با استعفای این سرمربی، فصل را با آرش صادقیانی ادامه داد. نماینده مازندران در لیگ برتر والیبال کشور در این فصل از رقابت‌ها ۲ نیم‌فصل متفاوت داشت. آن‌ها نیم‌فصل نخست را با ایستادن در رتبه دوم جدول به پایان رساندند، اما در نیم‌فصل دوم نتایجی ضعیف کسب کردند و تا مرز سقوط به پلی‌اوت هم پایین آمدند.

هورسان رامسر در این فصل از ۲۶ مسابقه ۱۲ برد کسب کرد و فصل را با ایستادن روی پله دهم جدول به پایان رساند.

به گزارش ایرنا، سی‌وهفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از ۳۰ مهر امسال با حضور ۱۴ تیم آغاز شد و امروز -یکشنبه- مرحله گروهی آن پایان یافت. در پایان این مرحله هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود کردند و چهار تیم انتهای جدول نیز برای تعیین ۲ تیم سقوط کننده به لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۳ به مرحله حذفی رفتند.

دیدارهای پلی‌اوت این فصل از لیگ برتر مردان روزهای پنجم، هفتم و نهم فروردین سال ۱۴۰۳ به صورت ۲ برد از سه بازی با حضور چهار تیم انتهای جدول برگزار می‌شود. در این بازی‌ها تیم‌ یازدهم با چهاردهم رقابت خواهد کرد و تیم‌ دوازدهم و سیزدهم جدول نیز به مصاف یکدیگر می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha