هفته پایانی لیگ برتر والیبال و مسابقات حساس خارج از خانه نمایندگان یزد

یزد- ایرنا- هفته بیست و ششم و پایانی لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌ های کشور روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه جاری پیگیری و سه نماینده یزد در رقابت‌ها باید دیدارهای حساس خود را خارج از خانه برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام کمیته مسابقات فدراسیون والیبال تیم شهداب یزد از ساعت ۱۶ فردا در رامسر میهمان تیم هورسان این شهرستان در استان گیلان است.

دیگر نماینده والییال یزد در لیگ برتر یعنی تیم ایفاسرام اردکان باید در گرگان با پاس این شهرستان دیدار خود را برگزار کند و همچنین چادرملو نیز میهمان تیم طبیعت اسلامشهر تهران است.

هم‌اکنون در جدول رده بندی و تا پایان هفته بیست و پنجم تیم فولاد سیرجان ایرانیان با ۵۷ امتیاز با اقتدار در صدر لیگ است و تیم‌های شهداب یزد با ۵۱ امتیاز و طبیعت اسلامشهر نیز با ۴۸ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

بازی حیثیتی مدافع عنوان قهرمانی در رامسر

همچنین ۲ تیم همشهری یعنی ایفاسرام با کسب ۴۴ امتیاز و چادرملوی اردکان با ۴۰ امتیاز به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم جدول رده بندی مسابقات قرار دارند.

در هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در هفته گذشته سه نماینده والیبال یزد با ارائه بازی‌های فنی در خانه بر حریفان مدعی خود پیروز شدند.

تیم شهداب و مدعی عنوان قهرمانی در حضور تماشاگران خود در سالن اختصاصی شاهدیه یزد موفق شد حریف خود تیم مدعی شهرداری ارومیه را در سه ست متوالی با اقتدار شکست دهد.

همچنین در شهر اردکان در سالن آیت الله خاتمی این شهرستان تیم چادرملو با نتیجه سه بر یک تیم نیان الکترونیک مشهد مقدس را از پیش‌رو برداشت و دیگر تیم اردکانی، ایفاسرام سه بر یک بر تیم فولاد سیرجان ایرانیان غلبه کرد.

هفته پایانی لیگ برتر والیبال و مسابقات حساس خارج از خانه نمایندگان یزد

در هفته پایانی و بیست و ششم لیگ برتر والیبال، سه تیم یزد که امسال در مجموع در خانه و بیرون از خانه بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته‌اند برای ارتقا در جدول و دفاع از والیبال استان بازی‌های مهمی را باید برگزار کنند.

شهداب که عنوان قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر را در کارنامه دارد برای اینکه بار دیگر در هفته پایانی اقتدار خود را به رقبا نشان دهد در رامسر بازی مهمی را باید انجام دهد.

تیم‌های ایفاسرام و چادرملو که میلیمتری خود را در جدول رقابت‌ها تعقیب می‌کنند برای رسیدن به بالای جدول باید هر ۲، بازی هفته پایانی خود را مقابل رقبا حساب شده انجام دهند .

تا پایان هفته بیست و پنجم، تیم‌های نیان الکترونیک مشهد مقدس، شهرداری گنبد کاووس و همچنین تیم سایپا تهران به ترتیب با امتیازهای ۲۸، ۲۵ و هفت امتیاز در رده‌های ۱۲، ۱۳ و چهاردهم قرار دارند.

بازی شهداب به دلیل اینکه مدافع عنوان قهرمانی است مقابل میزبان نسبت به سایر مسابقات هفته پایانی، حساس تر و یک دیدار زیبا و تماشایی استکارشناس ورزش یزد گفت: تمامی مسابقات لیگ برتر والیبال به خصوص هفته پایانی برای ارتقای تیم‌ها در جدول و هم دفاع از حیثیت خود دارای اهمیت است و نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت.

"علی‌محمد قادریان " افزود: بازی شهداب به دلیل اینکه مدافع عنوان قهرمانی است مقابل میزبان نسبت به سایر مسابقات هفته پایانی، حساس تر و یک دیدار زیبا و تماشایی است.

وی بیان کرد: ۲ تیم اردکانی در هفته گذشته در خانه به خوبی مزد برتری خود را مقابل رقبای نسبتا قوی لیگ گرفتند و باید در هفته پایانی با عزمی جدی تر به کار خود ادامه دهند.

این کارشناس ورزش بیان کرد: جایگاه ورزش والیبال یزد با حضور سه تیم در لیگ برتر خوب است و باید نمایندگان استان در این رشته با غلبه بر حریفان در بیرون از خانه بار دیگر شایستگی‌های خود را به رخ رقبای مدعی بکشانند.

هفته پایانی لیگ برتر والیبال و مسابقات حساس خارج از خانه نمایندگان یزد

سی و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه امسال با حضور ۱۴ تیم ایفا سرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر و طبیعت و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شد.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد و مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت ۲ برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

در لیگ برتر سال ۱۴۰۲ دیدارهای مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان می‌رسد و علاوه بر این‌که هشت برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند، تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی در پلی‌آف خاص برای تعیین ۲ تیم سقوط کننده با هم رقابت‌ خواهند کرد.

در دیدارهای مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال سال جاری، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبرو می‌شوند و تیم‌های پیروز ۲ مسابقه از سه دیدار به مرحله بعدی راه خواهند یافت و در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز ۲ مسابقه به جمع چهار تیم برتر صعود کنند و در نهایت فینال این رقابت‌ها در یک دیدار برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی نیز انجام نمی‌شود تا ۲ تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به عنوان سوم مشترک اکتفا کنند.

تیم والیبال شهداب یزد در فصل گذشته با کسب ۲ پیروزی متوالی بر تیم مدعی و با سابقه پیکان تهران با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha