۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبر: 85417031
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهداب یزد و جدال برای قهرمانی لیگ برتر والیبال کشور

یزد- ایرنا- مسابقات مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور به پایان رسید و هشت تیم به مرحله پلی آف (یک چهارم نهایی) رسیدند، یکی از این تیم‌ها شهداب یزد است که برای تصاحب و دفاع از عنوان قهرمانی خود مسابقات حساسی در پیش دارد.

به گزارش ایرنا، بعد از برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال در پایان تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، شهداب یزد، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، ایفاسرام اردکان، طبیعت اسلامشهر، شهرداری ارومیه و چادرملو اردکان جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کردند.

بر اساس قرعه کشی صورت گرفته در مرحله پلی آف از روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه جاری تیم فولاد سیرجان ایرانیان با تیم چادرملو اردکان، شهداب یزد و مدافع عنوان قهرمانی با تیم هم استانی خود ایفاسرام، گیتی پسند اصفهان با پیکان تهران و طبیعت اسلامشهر تهران با شهرداری ارومیه مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

طبق مقررات در مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور مسابقات در این مرحله به صورت مجتمع در تهران و به صورت رفت و برگشت برگزار و در پایان چهار تیم به مرحله نهایی و برای رسیدن به مقام قهرمانی دیدارهای خود را برگزار می‌کنند.

تیم شهداب در مسابقات مرحله مقدماتی لیگ بازی‌های فنی و خوبی را در خانه و بیرون از خانه مقابل رقبا به نمایش گذاشت و باید همچنان به روند موفقیت‌های خود در لیگ ادامه دهد و همانند فصل گذشته با افتخار بر پله نخست تکیه زنداینکه از هشت تیم مرحله نهایی لیگ برتر والیبال کشور سه تیم آن از یزد هستند این نشان دهنده جایگاه و همچنین توجه به این رشته در استان است که امیدواریم در این مرحله با شکست دادن رقبا در ۲ بازی رفت و برگشت باز هم در مرحله نهایی حضور داشته باشند.

تیم شهداب یزد که مدافع عنوان قهرمانی است باید با هم استانی خود تیم ایفاسرام در ۲ دیدار رفت و برگشت مسابقات خود را انجام دهد که در صورت شکست حریف به مرحله نهایی صعود می‌کند و در مرحله نهایی دیدارهایی سخت مقابل رقبا دارد.

تیم شهداب در مسابقات مرحله مقدماتی لیگ بازی‌های فنی و خوبی را در خانه و بیرون از خانه مقابل رقبا به نمایش گذاشت و باید همچنان به روند موفقیت‌های خود در لیگ ادامه دهد و همانند فصل گذشته با افتخار بر پله نخست تکیه زند.

کارشناس ورزش یزد گفت: هر سه تیم والیبال استان از ابتدای فصل جاری برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند و اینکه هر سه نیز جزو هشت برتر قرار گرفتند یک فرصت و نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار خوب این رشته در استان است.

" علی محمد قادریان " افزود: برای اینکه تیم‌های یزد در مرحله یک چهارم نهایی بر رقبا مدعی پیروز شوند هر کدام کار سختی در پیش دارند ولی از مسابقات گذشته آنها مشخص است که اگر به تمرکز و طبق یک برنامه مشخص بازی کنند توانایی رسیدن به مرحله نهایی را دارند.

وی بیان کرد: نکته‌ای که برای والیبال یزد در مرحله پلی آف زیاد خوشایند نیست رویارویی ۲ تیم شهداب یزد و ایفاسرام اردکان در این مرحله است که در ۲ بازی رفت و برگشت با هم دیدار دارند و باید یک در پایان از گردونه مسابقات خارج شود و امیدواریم این دیداری خوب و زیبا باشد.

شهداب یزد و جدال برای قهرمانی لیگ برتر والیبال کشور

سی و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه امسال با حضور ۱۴ تیم ایفا سرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر و طبیعت و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شد.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد و مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت ۲ برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

در لیگ برتر سال ۱۴۰۲ دیدارهای مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان می‌رسد و علاوه بر این‌که هشت برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند، تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی در پلی‌آف خاص برای تعیین ۲ تیم سقوط کننده با هم رقابت‌ خواهند کرد.

در دیدارهای مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال سال جاری، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبرو می‌شوند و تیم‌های پیروز ۲ مسابقه از سه دیدار به مرحله بعدی راه خواهند یافت و در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز ۲ مسابقه به جمع چهار تیم برتر صعود کنند و در نهایت فینال این رقابت‌ها در یک دیدار برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی نیز انجام نمی‌شود تا ۲ تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به عنوان سوم مشترک اکتفا کنند.

تیم والیبال شهداب یزد در فصل گذشته با کسب ۲ پیروزی متوالی بر تیم مدعی و با سابقه پیکان تهران با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha