۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85412867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۰ میلیارد ریال به بیماران خاص و سخت‌درمان در زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت زنجان از پرداخت بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال از ابتدای طرح تاکنون به بیماران خاص و سخت‌درمان استان خبر داد.

سعید کرمی زنجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای اساسنامه و ابلاغ شیوه نامه اجرایی صندوق بیماران خاص و سخت درمان در شهریورماه ۱۴۰۱ اقدام‌های لازم به منظور شناسایی بیماران مشمول صندوق، تدوین بسته خدمتی و به روز رسانی اطلاعات نرم افزارهای سازمان انجام شد.

وی اضافه کرد: از ۱۰۷ نوع بیماری خاص و سخت درمان برای ۵۱ گروه بیماری، بسته خدمتی تعریف و در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت بارگذاری شد.

این مسوول ادامه داد: در صورت نشان‌دار بودن بیماران یاد شده در سامانه بیمه سلامت،‌ هنگام دریافت خدمت می‌توانند از کمک‌های صندوق هم در بخش بستری و هم سرپایی بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: از ابتدای طرح تاکنون در بخش سرپایی حدود ۶۲ هزار و ۵۷۰ نسخه الکترونیک به مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال و در بخش بستری به تعداد پنج هزار و ۶۱۷ پرونده با مبلغ ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل صندوق بیماران خاص و سخت درمان توسط بیمه سلامت استان زنجان به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: از محل اعتبارهای ذیل ماده تبصره ۹ اساسنامه زیرعنوان خارج از ضوابط نیز به تعداد دو هزار و ۱۰۴ پرونده به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به بیمه شدگان مشمول این طرح پرداخت شد.

این مسوول یادآور شد: برای بیمه شدگان مشمول که به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه داشتند نیز از واحد خسارت متفرقه به تعداد ۸۳۲ پرونده به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۰ بیمار خاص و سخت درمان نشان‌دار شده‌اند و توانسته اند از مزیت‌های این صندوق بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha