۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85355257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت زنجان نشان دار شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۲ هزار نفر از بیمه شدگان استان در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت ثبت نام کرده و نشان دار شدند.

سعید کرمی زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با توجه ویژه دولت سیزدهم در حوزه سلامت و به موجب بند (ن) تبصره ۱۷ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران با محوریت سازمان بیمه سلامت از شهریور سال گذشته آغاز به کار کرد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج مشمول این صندوق شده است.

این مسوول ادامه داد: همچنین با هماهنگی سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ۵۱ نوع بیماری بیش از چهار هزار و ۳۰۰ بسته حمایتی در سامانه های الکترونیکی بیمه سلامت بارگذاری شده است.

وی اظهار داشت: مشمولین در زمان دریافت خدمت از مزایای صندوق (تخفیف حمایتی در فرانشیز) نیز بهره مند می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: در همین راستا از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۹۲ میلیارد ریال برای بیماران مشمول صندوق این استان هزینه شده است.

کرمی خاطر نشان کرد: از این رقم، مبلغ ۱۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برای ۴۷۹ پرونده بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵۲۳ مرکز، طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند، گفت: ۸۴ مرکز جامع خدمات روستایی نیز به بیمه شدگان تحت پوشش خدمات ارائه می دهد.

در زمان حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha