۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85483537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به سه دور سفر آیت الله رییسی به زنجان/ خدماتی که در قاب دلها ماندگار شد

زنجان – ایرنا – آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری که خود را وقف خدمت به ملت کرده بود در طول سه سال ریاست جمهوری خود سه بار به استان زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی سفر کرد و گام‌های بلندی را برای حل مشکلات و توسعه این استان ولایتمدار و انقلابی برداشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت سیزدهم که با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» از حدود سه سال پیش کار خود را آغاز کرد رکوردهای بی سابقه ای را در سفرهای استانی، حضور صمیمانه در میان مردم، تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات و تکمیل پروژه های نیمه تمام برجای گذاشت.

دولت آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی میراث‌دار پروژه های زخمی و مشکلات عدیده از سالیان متمادی بود که به نظر بسیاری در دولت های پیشین امکان حل آنها وجود نداشت ولی با نگاه انقلابی و جهادی، دولت سیزدهم گره بسیاری از آنها را گشوده و مردم از منافع آنها بهره مند شدند.

ریل‌گذاری صحیح دولت سیزدهم با سکانداری آیت الله رییسی زمینه را برای حرکت سریع به سمت شرایط و وضعیت بهتر در سراسر کشور فراهم کرده بود و سفرهای استانی، حضور در میان مردم و گفت و گوی چهره به چهره نیز موجب تسریع در حل مشکلات مردم حتی در نقاط مرزی، محروم و کم برخوردار می شد و موجی از نشاط و امید به آینده را در دلهای مردم به وجود می آورد.

نگاهی به سه دور سفر آیت الله رییسی به زنجان/ خدماتی که در قاب دلها ماندگار شد

اکنون که آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) در سانحه هوایی به مقام رفیع شهادت نایل شد به سختی می توان خدمات ماندگار آیت الله رئیسی را برشمرد زیرا دیگر در میان ما نیست و طعم شیرین این خدمات در غیبت او آنچنان معنایی ندارد.

خبرنگار ایرنا در این راستا به سه دور سفر رییس جمهور به استان زنجان نگاهی انداخته است،‌ این شهید والامقام در سه سال گذشته ۲ بار در قالب سفر استانی و یکبار در سفر پروژه ای به استان زنجان سفر و بسیاری از مشکلات ناگشودنی را حل کرد.

اولین سفر استانی آیت الله رییسی به زنجان در آبان ۱۴۰۰

رییس‌جمهوری پنجشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰، در دهمین سفر استانی وارد استان زنجان شد؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر مشکلات استان را بررسی و دستورهای راهگشا برای توسعه استان صادر کرد.

آیت‌الله رئیسی پس از ورود به این استان در جمع شماری از اعضای تعاونی های مسکن مشکل دار زنجان که در مسیر فرودگاه تجمع کرده بودند حاضر شد و قول مساعد برای رفع مشکلات آنان داد.

وی سپس از کارخانه در حال احداث سرجین بافت زنجان بازدید و دستور تسریع در رفع موانع راه اندازی این کارخانه را صادر کرد.

نگاهی به سه دور سفر آیت الله رییسی به زنجان/ خدماتی که در قاب دلها ماندگار شد

رییس‌جمهوری در ادامه سفر خود از سایت دپوی کیک روی زنجان بازدید کرد و پس آن به کارخانه روغن نباتی جهان رفت و در آنجا ضمن گلایه شدید از راه‌اندازی نمایشی این کارخانه تاکید کرد که جلوی این ظاهرسازی‌ها را خواهم گرفت.

حضور در جمع اهالی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان، دیدار با فرهیختگان این استان، دیدار با نخبگان، علما و روحانیون و اقشارمختلف مردم، دیدار با خانواده شهدا، حضور در نشست شورای اداری و شرکت در نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رییس‌جمهوری به زنجان بود.

۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرحها، رهاورد اولین سفر رییس جمهوری به زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به این استان نزدیک به ۹۰ توافق و مصوبه برای اجرای طرح ها در استان انجام شد، گفت: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که طی امسال تا سال ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت.

محسن افشارچی افزود: علاوه بر این اعتبار ۴۸ هزار میلیارد ریالی، ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز برای پشبرد طرح های سرمایه گذری استان به تصویب رسید که انشاالله طرح های سرمایه گذاری طی ۲ سال آینده با بهره گیری از این تسهیلات بتوانند توسعه پیدا کنند و به پایان برسند.

وی با بیان اینکه مخاطره اول استان موضوع آب است، اظهار داشت: در این راستا قرار شد برای تکمیل ۲ سد بلوبین و مراش با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶، از طریق مشارکت بانک ها و تعهد دولت، به ترتیب برای سد مراش۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و برای سد بلوبین یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد که در ۲ سال و نیم آینده با تخصیص این اعتبار، این ۲ سد را به مرحله آبگیری خواهیم رساند.

وی افزود: همچنین برای آبرسانی آب سد مراش به شهر دندی و روستاهای مسیر نیز یک هزار میلیارد ریان اعتبار در نظر گرفته شد و تمام تلاش ما این است که این پروژه تا ابتدای فصل خشک سال آینده به سرانجام برسد.

افشارچی با بیان اینکه برای احداث ۱۰ سد معیشتی در استان مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد، گفت: جهاد کشاورزی سعی خواهد کرد تا سال آینده بخشی از این طرح ها را عملیاتی کرده و به انتها برساند.

آغاز ساخت ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی در زنجان در اولین سفر رییسی به استان

همزمان با سفر رییس جمهوری به استان زنجان، ساخت ۱۷ هزارو ۴۳۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

پروژه های نهضت ملی مسکن زنجان در کوی زنگان، ثمین ۲، ارغوان، نصر، شهرک غرب، نارون واقع شده که بر اساس تفاهم نامه بخشی از پروژه ها برای بنیاد شهید، فرهنگیان و نیروهای مسلح است که احداث خواهند شد.

از ۱۹ طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان که عملیات اجرایی آنها امروز همزمان با سفر رییس جمهوری به این استان آغاز شد پنج طرح در شهرهای قیدار، ابهر، آببر، خرم دره و هیدج اجرا می شوند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از خطوط ریلی راه آهن زنجان - قزوین بازدید کرد.

حضور در بین مردم و دستور برای حل مشکلات تعاونی های مشکل دار

رییس جمهوری پس از ورود به زنجان در مسیر عزیمت از فرودگاه به شهر زنجان در تجمع شماری از اعضای تعاونی های مسکن حضور یافت و با دعوت آنان به آرامش نسبت به رسیدگی به وضعیت این تعاونی ها قول مساعد داد.

مسائل برخی تعاونی های مسکن در زنجان به یک معضل ۳۰ ساله تبدیل شده است، تعاونی‌ها نزدیک به سه دهه قبل زمین هایی را به اعضا واگذار کرده است که تاکنون تکلیف آنها در خصوص ورود به محدوده مشخص نشده است و برخی از تعاونی ها نیز با پیمانکاران پروژه ها به مشکل برخورده اند که این مشکل اعضای تعاونی های مسکن را متضرر کرده است.

آیت الله رئیسی سپس با حضور در کارخانه سرجین بافت ضمن بازدید از این واحد در حال تاسیس، با بیان اینکه روند کار این شرکت سالهای گذشته بسیار عادی بوده که با تحریم های ظالمانه به مشکلات ناخواسته ای برخورده که باید مسایل آن در کمترین زمان ممکن حل شود و به چرخه تولید بازگردد.

رییس جمهوری در ادامه از محل انباشت پسماند رویِ واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان (۱۵ کیلومتری جنوب شهر زنجان) بازدید کرد.

وی در این بازدید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی انبار کیک روی زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات تاکید کرد.

بر حسب رأی قضایی سال گذشته و همچنین دستور رییس جمهوری قرار است عایدات استحصال مواد معدنی این پسماندها و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود.

دستور جابه جایی ساکنان کوی فلسطین زنجان

آیت الله رئیسی همچنین در جریان سفر خود به زنجان با حضور در یکی از مناطق حاشیه ای این شهر در جمع شماری از اهالی منطقه "فلسطین" به ساکنان این منطقه گفت: برخی از خانه های این منطقه را از نزدیک دیدیم که با کمک استاندار زنجان و با جدیت مشکلات آنها پیگیری و رفع خواهد شد تا ساکنان آنها در آسایش قرار بگیرند.

نگاهی به سه دور سفر آیت الله رییسی به زنجان/ خدماتی که در قاب دلها ماندگار شد

کوی فلسطین به عنوان سکونت‌گاه غیررسمی در شهر زنجان است که از مشکلات متعددی از جمله بالاآمادگی فاضلاب، قرارگیری در جوار ریل راه‌آهن و نبود خدمات روبنایی برای سکونت مواجه است.

دومین سفر استانی آیت الله رییسی به زنجان در پنجم آبان ۱۴۰۱

بهره برداری رسمی از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲)

نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان۲) شامل ۲ واحد گازی با ظرفیت تولید ۳۶۶ مگاوات برق است که حدود ۲۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی برای احداث آن هزینه شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی آریان(زنجان۲) در ۸۲ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع است.

نگاهی به سه دور سفر آیت الله رییسی به زنجان/ خدماتی که در قاب دلها ماندگار شد

بهره برداری رسمی از آن با حضور رییس جمهور آغاز و همزمان با این افتتاح، هزار مگاوات نیروی برق نیز به شبکه برق کشور وارد شد.

نگاهی به سه دور سفر آیت الله رییسی به زنجان/ خدماتی که در قاب دلها ماندگار شد

سومین سفر استانی آیت الله رییسی به زنجان در دی ۱۴۰۲

بهره برداری از ۷۸۸۳ واحد مسکونی در زنجان با حضور رییس جمهور

هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور در آیینی با حضور آیت الله رئیسی در استان زنجان به بهره برداری رسید.

در این آیین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب زمین‌هایی ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شد و در بخش خودمالکی و بخش خصوصی نیز یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسید.
از مجموع این‌ خانه ها، ۷۷۰ واحد مربوط به بخش نوسازی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و چهار هزار واحد مسکونی نیز مربوط به بخش روستایی است که امروز به بهره برداری رسید.

بازدید رئیسی از پروژه معطل مانده ورزشگاه زنجان/صدور سه دستور برای تسریع در تکمیل این ورزشگاه

آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور روز شنبه در جریان سفر استانی به زنجان با بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، سه دستور برای تسریع در اجرای آن را صادر کرد.

رئیس جمهور در این بازدید، دستور داد ضمن واگذاری عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود.

ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد، اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت ۱۸ سال شهروندان زنجانی به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال همچنان در انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی هستند.

رئیس جمهور چگونه آرزوی پیرزن زنجانی را برآورده کرد؟

رئیس جمهور که امروز (شنبه) برای انجام دومین دور سفر استانی به زنجان سفر کرده است، به خانه پیر زن زنجانی در کوی فلسطین واقع در یکی از محله‌های حاشیه این شهر رفت و پای درددل این مادر نشست.

آیت الله رئیسی در دور اول سفر که در آبان ۱۴۰۰ انجام شد به صورت سرزده به حاشیه شهر زنجان و کوی فلسطین رفت و در جریان وضعیت زندگی و سکونت این پیرزن قرار گرفت.

رئیس جمهور در همان سفر از استاندار زنجان خواست مشکلات این بانوی کهنسال که دارای فرزند بیمار بود را پیگیری کند.حالا پس از گذشت ۲ سال، رئیس جمهور به وعده خود جامه عمل پوشاند و به این مادر پیر زنجانی خانه هدیه کرد.

آیت الله رئیسی به همین خانه ای رفت که به مادر سالمند زنجانی هدیه کرده بود، این خانه جدید در کوی «ثمین» واقع است و رئیسی در این دیدار جویای حال مادر سالمند شد.

دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور با حضور رئیس جمهور در زنجان افتتاح شد

دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان با حضور رییس جمهور در شهر هیدج این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این گلخانه به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز است و در وسعت ۶۰ هکتار زمین و ۳۰ هکتار سطح زیر کشت، انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می‌شود.

نگاهی به سه دور سفر آیت الله رییسی به زنجان/ خدماتی که در قاب دلها ماندگار شد

طبق اعلام سازمان جهاد کشاوری استان زنجان ۱۵ هزار تن ارزش فعلی تولیدات این گلخانه است و هفت هکتار دیگر آن در دست احداث است که به آن اضافه خواهد شد. با افتتاح این گلخانه برای ۵۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد و در این میان کشت محصولات در این گلخانه به صورت سفارشی و برای صادرات به روسیه است.

این شهرک گلخانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی استان احداث و پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیسی فراموش نخواهد شد

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha