۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85412788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج درصد موجودی سرمایه خالص در زنجان از آن بخش کشاورزی است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس نتایج آخرین بررسی‌ها، موجودی سرمایه خالص بخش‌ کشاورزی در این استان ۵.۰۱ درصد معادل ۲۲۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال (در حدود ۲۲ همت) است.

احمد خداوردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه داده های این بررسی مربوط به سال ۱۴۰۰ است، افزود: سهم استان زنجان از موجودی سرمایه خالص بخش‌ کشاورزی کشور ۱.۵ درصد است.

وی ادامه داد: تشکیل سرمایه بخش کشاورزی در استان نیز معادل ۸۴ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال است که ۵.۱۹ درصد از سرمایه استان و ۱.۴ درصد سهم از کشور را در سال ۱۴۰۰ شامل می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از کل ۲۲۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال موجودی سرمایه خالص بخش کشاورزی این استان ۳۵.۰۵ درصد مربوط به ماشین‌آلات، ۶۲.۱۷ درصد مربوط به بناها و ساختمانها و ۲.۷۸ درصد نیز مربوط به سایر اجزاست.

خداوردی اظهار کرد: بر پایه آخرین داده‌های استخراج شده، ارزش افزوده بخش کشاورزی استان معادل ۸.۵ همت است و زنجان با دارا بودن ۱.۷۴ درصد ارزش افزوده‌ کشور در این بخش رتبه ۲۳ کشور را دارد.

بخش کشاورزی در استان زنجان اهمیت ویژه‌ای دارد و بیش از ۲۴.۵ درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده در حالیکه میانگین سهم اشتغال کشور در این بخش ۱۴.۸ درصد است.

استان زنجان با ۱.۳ درصد مساحت کل کشور حدود ۸۴۰ هزار هکتار عرصه مناسب کشاورزی و معادل پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha