۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85427525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش بیش از ۸۳ درصدی تولید ناخالص داخلی استان زنجان

زنجان – ایرنا – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس داده های مرکز آمار ایران، میزان محصول ناخالص داخلی این استان رشد ۸۳.۶ درصدی داشته است.

احمد خداوردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۹ محصول ناخالص داخلی استان به قیمت بازار حدود ۶۳۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۳۹۸ دارای افزایشی معادل ۸۳.۶ درصد است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بیشترین سهم ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی در محصـول ناخالص داخلی به ترتیب مربوط به بخش صنعت ۳۵.۸ درصد، بخش کشاورزی ۱۳.۳ درصد، عمده‌فروشی، خرده فروشی، تعمیر وسایل نقلیه و کالاها ۹.۷ درصد، حمل و نقل و انبارداری ۹.۸درصد و املاک و مستغلات با ۷.۶ درصد بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: حساب تولید استان با جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از بیش از ۲۰۰ منبع اطلاعاتی اعم از دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، دانشگاه‌های دولتی و خصوصی استان، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان و اتاق اصناف استان، بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و جمع‌بندی آنها در قالب ۱۲۸ گزارش به همراه اطلاعاتی که در سطح ملی در اختیار مرکز آمار ایران قرار می‌گیرد، تهیه می‌شود.

گفتنی است تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مهم‌ترین مفاهیم اقتصادی است؛ این مفهوم عمده‌ترین معیار مقایسه اقتصاد کشورها و مناطق مختلف است. این شاخص حاصل جمع ارزش ریالی (یا دلاری) کل کالاها و خدمات نهایی عرضه شده در یک کشور یا منطقه در طول یک بازه‌ زمانی مشخص است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha