۳۰۰ برنامه بزرگداشت هفته شهدا در یزد پیش‌بینی شد

یزد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، بصیرتی و ورزشی به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا در این استان پیش‌بینی شد.

حجت‌الاسلام " عباس زارع " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: طرح " سلام شهید "، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تجلیل از والدین، همسران و فرزندان شهدا شاغل در دستگاه‌های اجرایی اهم برنامه‌هاست.

وی با گرامیداشت روز ۲۲ اسفند که روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده ادامه داد: نشست تفسیر قرآن کریم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، کاشت نهال به یاد شهدا، فضاسازی محیطی، اجرای پایش سلامت ایثارگران توسط یادگاران شاهد و گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا جزو برنامه‌های دیگر است.

این مسئول با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهاد مقدس بنیاد شهید گفت: فرصت خدمت در این نهاد مقدس فرصتی ارزشمند است که باید قدر آن را دانست و در راستای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تمام توان و امکانات را به کار بست.

۳۰۰ برنامه بزرگداشت هفته بنیاد شهید در یزد پیش‌بینی شد

زارع با بیان اینکه در راستای بزرگداشت این روز تاریخی، خادمان شهدا در یزد با همکاری سایر دستگاه‌های استان برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام دارند افزود: بنیاد در نظر دارد با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، طرح سلام شهید را در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد استان اجرا کند.

وی همچنین بیان کرد: اجلاسیه نهایی روز بزرگداشت روز شهید چهارشنبه ۲۳ اسفندماه جاری با حضور مسئولان و خانواه‌های معزز شهیدان همراه با اجرای برنامه‌های متنوع در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار می‌شود.

یک سال پس از انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تاسیس شد و ۲۵ سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۳ این روز با عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و وارد تقویم رسمی کشورمان شد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha