یکصد ویژه برنامه از سوی بنیاد شهید یزد در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود

یزد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای اجرای یکصد وژه برنامه فرهنگی، هنری و بصیرتی در ۱۲ شهرستان استان برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام "عباس زارع " روز پنجشنبه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری یادواره شهیدان، دیدار با خانواده شهدا، شب‌های خاطره، روایتگری دوران دفاع مقدس و غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهیدان از جمله برنامه های این هفته است.

وی از نواخته شدن زنگ ایثار در مدارس خبرداد و گفت: دانش آموزان ادامه دهنده راه پرافتخار شهدا در برابر ظلم در جهان هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت به آنان منتقل شود.

مدیرکل بنیاد شهید از برگزاری آیین بزرگداشت «لاله های سفید» در یزد خبرداد و گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶ و شهدای منا که مظلومانه در سرزمین حجاز به شهادت رسیدند، آیینی بزرگداشت با عنوان «لاله های سفید» همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار می شود.

زارع یادآور شد: رزمندگان با رشادت و جان فشانی خود ثابت کردند که ابرقدرت های پوشالی شرق و غرب با همه امکانات و تجهیزات مادی خود در برابر اراده آهنین مردم مسلمان ایران محکوم به شکست هستند.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و از این استان در جریان حج خونین سال ۱۳۶۶ ، پنج نفر و در جریان حادثه منا در سال ۱۳۹۴ نیز سه نفر به فیض شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha