یادواره ۲۶ شهیده زن استان یزد هفتم بهمن امسال برگزار می‌شود

یزد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: برای نخستین بار یادواره ۲۶ شهیده زن این استان با همکاری نهادهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌های گروهی قبل از برگزاری دومین کنگره چهار هزار شهید در روز هفتم بهمن ماه ۹۹ در این شهر برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زارع شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این یادواره با محور نقش زنان در دفاع مقدس، تجلیل و بزرگداشت شهدا و ایثارگران زن برنامه ریزی شده است، افزود:  این کار فرهنگی 

 موجب ترویج فرهنگ شهات در جامعه می شود.

وی اظهار کرد: دبیرخانه یادواره از مدتی قبل فعالیت خود را در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد آغاز کرد و شهروندان برای هرچه بهتر برگزار شدن آن، می توانند پیشنهادهای خود را ارایه دهند.

زارع بیان کرد: تعدادی از شهدا زن استان در هشت سال دفاع مقدس در بمباران هوایی دشمن، تعدادی هم در عتبات عالیات در عراق و نیز در حادثه مسجد ملااسماعیل یزد هنگام ترور سومین شهید محراب آیت محمد صدوقی نماینده وقت حضرت امام (ره) در استان و امام جمعه فقید این شهر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نقش زنان و مادران انقلابی در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب اسلامی، همکاری همگان به خصوص نهادهای فرهنگی و رسانه‌های گروهی را در بزرگداشت یاد شهیدان خواستار شد.

۴۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، رفاهی و حمایتی در چارچوب کنگره چهار هزار شهید یزد، تدوین و پیش‌بینی شد و تا قبل از برگزاری این مراسم در استان اجرا می‌شود.

در این راستا  تاکنون ۲۲ کمیته مختلف تشکیل شد و هدف از برگزاری کنگره، تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، انتقال آن به نسل جوان و مقابله با تهدید نرم است.

اجلاسیه کنگره شهدا یزد در اوایل اسفندماه  ۹۹ برگزار می‌شود و این استان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که ۲۶ نفر آنها زن هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha