مساجد قشم در آستانه ماه مبارک رمضان غبارروبی شدند

قشم - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم از غبارروبی و عطرافشانی مساجد بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام روح الله صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آیین معنوی هر سال در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای آماده سازی مساجد و حسینیه ها به منظور میزبانی روزه داران با حضور گروه های مختلف مردم و مسوولان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در پی تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن ۲ طرح نوروزی «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به صورت همزمان در مساجد و تنها بقاع متبرکه این شهرستان مرزی اجرا و برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: آماده سازی مساجد، تعویض قرآن ها و کتب دعا، برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی، برگزاری کلاس های جزء خوانی، ترتیل، مباحث اخلاقی، خیمه‌های معرفت دینی شامل غرفه‌های مختلف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، غرفه کودک و نوجوان از برنامه های پیش بینی شده برای ماه مبارک رمضان در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب است.

صفری، پاسخ به شبهات دینی، برگزاری دعای افتتاح بعد از اقامه نماز، مناجات خوانی، همکاری با موسسات قرآنی و حوزه های علمیه را از دیگر ویژه ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد که در قالب اجرای برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی برگزار خواهند شد.

وی گفت: تعدادی از برنامه‌ها نیز به صورت اختصاصی و مناسبتی در طول مدت اجرای این طرح برگزار خواهد شد که از جمله این ویژه برنامه می توان به «خدیجه مادر امت» در ۱۰ رمضان، جشن ولادت کریم اهل بیت(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور با عنوان «نسیم کرامت» ، برپایی ویژه برنامه‌های احیا و شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع)، برگزاری سفره افطار ساده در حرم‌های مطهر امامزاده سید مظفر (ع) قشم اشاره کرد.

ماه رمضان، بهترین فرصت برای خودسازی و بصیرت افزایی است، ماه پر برکتی که بزرگان دین اسلام همواره بر اهمیت و جایگاه والای آن تاکید کرده اند و مسلمانان را به بهره گیری از برکت ها و فضیلت های بی شمار ماه میهمانی خدا سفارش کرده اند.

درهای رحمت الهی در ماه رمضان به روی بندگان دگربار گشوده می شود و فرصتی مناسب برای تقرب و ایجاد ارتباطی قوی و مستحکم میان خالق و مخلوق است.

این ماه در میان همه ماه های قمری جایگاه ویژه ای دارد تا اندازه ای که پروردگار فضیلت شب قدر را به تنهایی بالاتر از هزاران ماه می داند.

اهمیت این ماه مبارک به قدری زیاد است که از آن به عنوان ماه روزی، توبه و بازگشت، خالص سازی، اطاعت، امید، بهار فقیران و ماه عبادت یاد می شود.

افزون بر آن، نزول قرآن کریم در این ماه اهمیت آن را ۲ چندان کرده است، موضوعی که موجب شد این ماه را با عنوان هایی چون «شهر النزول القرآن» و «شهر الیله القدر» بشناسیم.

۲۱ تا ۳۰ ماه شعبان به نام دهه تکریم و نکوداشت مساجد نامگذاری شده است.

سه‌شنبه ۲۲ اسفند اول ماه مبارک رمضان است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha