مشاور وزیر کار: جهش تولید با مشارکت مردم توسعه اقتصادی به همراه دارد

ساری - ایرنا - مشاور وزیر و رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که جهش تولید با مشارکت مردم، رونقش اشتغال و توسعه همه جانبه اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرعلی اوسط روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ساری با اشاره به نامگذاری امسال رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" بر لزوم مشارکت بیش از پیش دستگاه های اجرایی و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در راستای تحقق فرامین رهبری تاکید کرد و افزود: کارگران به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان، رکن اصلی جهش تولید در کشور هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید تحقق فرامین رهبری در جهش تولید را در اولویت کاری خود قرار دهند، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی علاوه بر تعامل و هم افزایی بیشتر، باید از تجربیات دیگر دستگاه ها در راستای جهش تولید به شکل مطلوب استفاده کنند.

این مقام مسوول، بر لزوم ایجاد امنیت شغلی کارگران تاکید کرد و با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران است، خاطرنشان کرد: امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری است و همه دستگاه‌ها باید جهادی پای کار باشند.

مشاور وزیر کار: جهش تولید با مشارکت مردم توسعه اقتصادی به همراه دارد

رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توجه به نیروی انسانی و رفع مشکلات آنان را در اولویت دانست و گفت: با اولویت قرار دادن نیروی انسانی بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

اوسط، وجود سرمایه‌های انسانی ماهر و متخصص را در رونق و جهش تولید مهم دانست و با بیان اینکه خدمت به مردم جایگاه مهمی در گفتمان انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: مردم در عرصه های مختلف انقلاب، وفادارای خود را به نظام اسلامی به اثبات رساندند و ثابت کردند که همچنان عاشق ولایت هستند.

وی با اشاره به سفر دور دوم هیات دولت به مازندران، از تلاش مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در میزبانی از رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در دومین سفر استانی به مازندران، قدردانی کرد و گفت: در سال گذشته اتفاقاتی خوبی در حوزه تعاون رقم خورد و امیدواریم با تلاش و اهتمام بیشتر، این فعالیت‌ها در سال جدید نیز ادامه داشته باشد تا به مردم بهترین خدمات را ارائه کنیم.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha