۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبر: 85417150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوای روحبخش کلام وحی در قشم طنین انداز شد

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبر: 85417150
نوای روحبخش کلام وحی در قشم طنین انداز شد

قشم - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم از طنین انداز شدن نوای روحبخش کلام وحی و استقبال مردم مومن و روزه دار بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از برنامه جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

حجت الاسلام روح الله صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جزء خوانی قرآن کریم هر ساله در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، انس و توجه ساحل نشینان به آیات روح بخش قرآن کریم و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی بین کودکان و نونهالان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این آیین از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان همه روزه راس ساعت ۱۶:۴۵ با حضور قاریان مطرح و برجسته قشمی به همت اداره اوقاف و امور خیریه در امامزاده سید مظفر(ع) برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: پس از قرائت روزانه یک جز از قرآن کریم، روحانیون حاضر تفسیر کوتاهی از قرآن و نهج البلاغه ارایه می دهد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت، سفره افطار برای روزه داران گسترده می شود.

صفری اضافه کرد: این محفل زمینه ای برای تدبر در قرآن کریم است زیرا مفاهیم و کلام تا در ذهن آدمی متبلور نشود در اعمال ما بروز و ظهور نمی یابد.

سنت حسنه جزء خوانی قرآن کریم از ۶ سال پیش در ماه مبارک رمضان در شهرستان مرزی قشم آغاز شده است.

همه ساله در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه نزول قرآن برنامه های قرآنی مختلفی در جزیره قشم نگین خلیج فارس اجرا می شود که با استقبال مردم به ویژه نوجوانان و جوانان مواجه می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha