ثبت نام مسابقات قرآن اوقاف در قشم تا ۱۹ خرداد ادامه دارد

قشم - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم با اشاره به انجام نام نویسی در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف از یکم خرداد ماه جاری گفت: این روند تا روز شنبه ۱۹ خرداد در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس ادامه دارد.

حجت الاسلام روح الله صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مسابقات در چهار بخش (آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی) برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در بخش آوایی انفرادی در رشته های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعا خوانی برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: ثبت نام کنندگان در این دوره از مسابقات در بخش گروهی در رشته های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، بخش معارفی عمومی، در رشته های ترجمه سوره های لقمان، حجرات و حشر؛ تنها در مرحله شهرستانی و بخش معارفی تخصصی در رشته های معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه اداره قرآنی اداره کل اوقاف استان هرمزگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام روح الله صفری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه و شرایط ثبت‌نام در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه، می توانند از تاریخ یکم تا ۱۹ خرداد ماه جاری به درگاه اینترنتی https://my.oghaf.ir/sc/ مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: شرط سنی این مسابقات ۱۲ تا ۱۸ سال تنها برای رشته های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری است و رده ۱۸ سال به بالا در تمامی رشته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم اعلام کرد: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در ۲ بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات قرآنی اوقاف، مهمترین مسابقات قرآنی در کشور بوده و یکی از مسابقات برتر در دنیای اسلام به شمار می رود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha