۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85430051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قشم در آستانه شب های معنوی قدر سیاهپوش شد

۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85430051
قشم در آستانه شب های معنوی قدر سیاهپوش شد

قشم - ایرنا - رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از سیاهپوش شدن بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در آستانه نخستین شب‌ قدر و ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) با همیاری ساحل نشینان جامعه محلی سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

علیرضا زارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم مومن و روزه دار نگین خلیج فارس در آستانه لیالی قدر، خود را برای شرکت در آیین های معنوی شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه پر برکت مبارک رمضان آماده کرده اند.

وی ادامه داد: از ظهر امروز جزیره قشم در آستانه سالروز شهادت حضرت علی(ع) رنگ و بوی غم به خود گرفته و قشموندان با برافراشتن بیرق های عزا همراه با اهتزار پرچم های مشکی در میادین منتخب، نصب و اکران بنر بر روی سازه های اطلاع رسانی با اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه های عزاداری به استقبال لیالی قدر رفتند.

رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده از ساعت ۲۲ امشب آیین های احیای نخستین شب قدر از سوی ساحل نشینان شیعه و سنی در مساجد این جزیره برگزار خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: در این ایام، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س) مراسم های ویژه ای را در تمامی مساجد سراسر سرزمین آب و آفتاب برگزار می کنند که این مراسم با استقبال پر شور عموم قشموندان و گردشگران نوروزی همراه است.

به گزارش ایرنا، شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی قدر در نزد مسلمانان از عظمت خاصی برخوردار است، مردم در این شب‌ها به اعمال خاص همانند قرائت دعا، اقامه نماز و مستحبات پرداخته و تا سحر شب زنده داری می‌کنند.

۲۱ رمضان سال چهارم هجری قمری حضرت علی(ع) نخستین امام مسلمانان و شیعیان جهان، آن مظهر عدالت و رافت، به شهادت رسید.

حضرت علی(ع) پسر عم و داماد حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام بر اثر ضربت شمشیر زهر آلود ابن ملجم مرادی، از خوارج متعصب به شدت مجروح شد و سرانجام در چنین روزی به شهادت رسید و مسلمانان را در سوگ خویش فرو برد.

حضرت علی(ع) در همه مقاطع مخاطره آمیز تاریخ صدر اسلام در کنار حضرت محمد(ص) حضور داشت.

امام علی(ع) بعد از جنگ نهروان مصمم شد معاویه را سرکوب کند و مشغول تهیه مقدمات نبرد بود که هنگام سحر به دست ابن ملجم مرادی در مسجد کوفه به شهادت رسید.

قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha