۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85412426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران در نیمه جنوبی استان زنجان شدت می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بارش باران روز یکشنبه در نیمه جنوبی استان شدت می‌گیرد که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که از بعدازظهر با افزایش پوشش ابر و وزش باد همراه خواهد شد و بارش های ضعیف و محلی را در نیمه غربی استان شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: هشدار هواشناسی صادر شده در استان تا آخر وقت یکشنبه هفته جاری معتبر است که بر این اساس هموطنان از تردد در مسیرهای کوهستانی و ارتفاعات پرهیز کنند و در صورت وجود ضرورت سفر، تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند.

سلطانی تصریح کرد:‌ صبح دوشنبه بارش های خفیفی را در برخی نقاط استان شاهد خواهیم بود و پس از آن شرایط جوی پایداری حاکم خواهد شد و تا پنجشنبه هفته جاری بارشی برای استان پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: با روند افزایشی دمای هوا،‌ نیمه دوم هفته جاری هوای گرمی در استان حاکم می شود.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را منفی یک درجه بیان کرد و گفت‌: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش دارد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان یک و ۱۲ درجه، ابهر صفر و ۱۴ درجه، خرمدره منفی یک و ۱۳ درجه، آب‌بر پنج و ۱۸ درجه، قیدار منفی پنج و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۱ درجه و ماهنشان سه و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha