پنج هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند

گرگان- ایرنا- معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این نهاد جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم دبستان از تحصیل است، یادآور شد: گفت: سال گذشته پنج هزار دانش‌آموز که در معرض ترک تحصیل بودند با حمایت کمیته امداد به مدرسه بازگشتند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی جعفری روز پنج‌شنبه در مراسم جشن تکلیف ۸۴۰ دختر ۹ ساله اهل تشیع و اهل سنت گلستان در جامعه‌المصطفی گرگان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر است که در طول سال برای ۴۰ هزار نفر از دختران دانش‌آموز جشن تکلیف برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و با پشتیبانی شبکه خادمیاران رضوی آستان قدس رضوی در کشور در حال اجرا است، یادآور شد: این مراسم امروز به صورت متمرکز در گرگان در حال برگزاری است اما خادمیاران حرم مطهر رضوی با حضور در مناطق محروم و منزل دانش‌آموزان دختر تحت پوشش کمیته امداد ‌رسیدن آنها به سن تکلیف را جشن می‌گیرند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) پشتیبانی تحصیلی از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده، قبولی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در آزمون‌های کنکور و مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی روند جهشی داشته است.

پنج هزار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گلستان به مدرسه بازگشتند

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ هزار دانش‌آموز در کشور از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: ۱۰ هزار دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر و ۶۰ هزار دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در کنار حمایت اقتصادی و اشتغالزایی، توجه به حوزه فرهنگی و امور تربیتی است.

پنج هزار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گلستان به مدرسه بازگشتند

عیسی بابایی ادامه داد: در همین راستا امروز جشن تکلیف دانش‌آموزان ۹ ساله تحت پوشش کمیته امداد گلستان با همکاری آستان قدس رضوی برگزار شد و ۸۴۰ دختر دانش‌آموز از اهل تسنن و شیعه رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی انجام شده با آستان قدس رضوی، بسته‌هایی به عنوان تبرک به دانش‌آموزان دختر این مراسم اهدا خواهد شد تا از هم‌اکنون زندگی رضوی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha