۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85411183
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۳۲ میلیون نهال ظرف چهارسال باید در گیلان غرس شود

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85411183
۳۲ میلیون نهال ظرف چهارسال باید در گیلان غرس شود

رشت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: سهم این استان در اجرای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور؛ ۳۲ میلیون اصله نهال در چهار سال است که تحقق این مهم به جدی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمازیار رضوی روز پنجشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با اشاره به اجرای طرح پویش مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور از ابتدای امسال اظهار کرد: در این طرح هر سال باید هشت میلیون اصله درخت در گیلان غرس شود که سهم مردم هفت میلیون و سهم منابع طبیعی در استان یک میلیون اصله نهال است.

وی افزود: در اجرای غرس نهال از یک تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال سهم منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در سال جاری تاکنون ۸۰۰ هزار اصله نهال غرس شده است و میزان کاشت نهال از سوی مردم نیز بعد از احصاء اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۳۴ نهالستان بخش خصوصی و هشت نهالستان دولتی در استان بیان کرد: برای اجرای این پویش مردمی و تامین نهال در گیلان تاکنون ۱۳ میلیون اصله نهال تولید شده‌است.

وی عنوان کرد: بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش، شهرداری ها و گروه های مردم نهاد در این ارتباط نقش موثری دارند و در تحقق این پویش بسیار کمک کننده هستند.

رضوی با تاکید بر اینکه حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بر عهده همگان است، اضافه کرد: مردم باید در این حوزه کمک کنند و همه در غرس نهال و مراقبت از منابع طبیعی و جنگل‌ها خود را مسئول بدانند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در راستای توسعه فضای سبز با دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و هلال احمر تفاهمنامه دارد، عنوان کرد: برای تامین نهال این دستگاه‌ها نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رضوی در ادامه با تشریح وضعیت پارک‌های جنگلی گیلان اظهار کرد: در این استان ۴۲ پارک جنگلی وجود دارد که از این تعداد ۲۵ مورد احاله مدیریت شده ضمن اینکه به دنبال سرمایه‌گذار برای این پارک‌ها هستیم.

دستگیری هزار و ۶۹۷ قاچاقچی چوب در گیلان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این نشست خبری در سخنانی گفت: هزار و ۶۹۷ نفر از قاچاقچیان چوب در استان طی ۱۱ ماه گذشته دستگیر شدند ضمن اینکه ۷۷۵ دستگاه وسیله نقلیه ضبط شد.

سرهنگ محمد قربانی لرد اظهار کرد: در این مدت افزون بر هزار و ۹۳۰ فقره عملیات کشف چوب انجام شد و هشت نفر از همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان توسط قاچاقچیان چوب مجروح شدند.

وی بیان کرد: امروزه به دلایل مختلف از جمله افزایش قیمت چوب به جنگل ها دست اندازی می کنند اما تمام اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در دستور کار است و به طور جدی دنبال می شود.

۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته درختکاری نام گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha