ارتقای سواد حقوقی و قضایی مردم کار بزرگ رسانه‌هاست

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: افزایش سواد حقوقی و بالا رفتن اطلاعات مردم از احکام قضایی کار بزرگ رسانه‌ها است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در مراسم پایانی چهارمین جشنواره دوسالانه عدالت و رسانه کرمان افزود: طبیعی است که ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان دستگاه قضایی (به علت صدور رای دادگاه) ناراضی بر می‌گردند و طبیعی است که عده‌ای از حکم راضی نباشند.

به گفته وی، این نارضایتی به دل اجتماع و خانواده ها می‌نشیند، لذا در این شرایط ارتباط قضایی با رسانه ها نسبت با سایر دستگاه ها ضرورت بیشتری دارد.

فداکار خاطرنشان کرد: توضیحاتی که به‌ مردم داده می شود، باعث افزایش سواد حقوقی و بالا رفتن اطلاعات مردم از احکام قضایی خواهد شد که کار بزرگ رسانه ها است.

استاندار کرمان ادامه داد: ارتباط دستگاه قضایی با رسانه ها به بالاتر رفتن سواد حقوقی مردم کمک می کند و با توضیح برخی احکام، شرایط به مردم بهتر منتقل شود.

وی تاکید کرد: همچنین ارتباط دستگاه قضایی کمک می کند دشمن نتواند روایت اول را داشته باشد.

استاندار کرمان گفت: در اتفاقات اخیر مانتد قتل خانوادگی در فاریاب همین روایت دادگستری اول باعث شد دشمن نتواند روایت را دستکاری کند.

وی ارتقای اعتمادعمومی و امیدآفرینی در تحقق عدالت و تامین امنیت روانی را از جمله دستاوردهای ارتباط دستگاه قضایی و رسانه دانست.

فداکار بیان کرد: جشنواره رسانه و عدالت سال به سال بهتر پررنگ تر می شود که راه خوبی برای هم افزایی دستگاه قضایی و رسانه ها است.

وی همچنین از رسانه های استان که از ظرفیتشان برای تبیین اهمیت انتخابات استفاده کردند تشکر کرد.

عدالت در روایت خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان نیز گفت: رویکرد رسانه در چند حوزه بدیل و نظیر ندارد و یکی از آنها انتقال آنچه در کف جامه می گذرد به مسئولان‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: همچنین رسانه می تواند نکته‌، خبر و حادثه‌ای را به بهترین وجه ممکن منتقل و روایت اول را همانطور که هست روایت کند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اما مساله مهم برای نقل و انتقالات اخبار این است که این نقل ها نیاز به عدالت به معنای واقعی کلمه دارد.

وی تاکید کرد: گاهی رسانه یک خبر بی ارزش را به با ارزش ترین خبر تبدیل می کند و گاه با تخصص و تجربه ای که دارند با کوچک نمایی خبر بزرگی چالش بزرگ ایجاد می شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اطهار داشت: دستگاه قضایی همانطور که ماموریت خطیررعایت عدالت را دارد در بخش رسانه هم باید به عنوان الگو باشند.

ارسال ۱۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز با اشاره به استقبال خوب رسانه ها از چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در این استان گفت: در این دوره ۱۵ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: تجارب خوب و مفیدی از جشنواره های دوره های گذشته به دست آمده به طوری که از حدود یک سال قبل فراخوان برگزاری جشنواره به رسانه ها ارسال و اهداف این رویداد نیز تشریح شد.

وی تصریح کرد: عناوین جشنواره نیز به منظور اطلاع و آگاهی رسانه ها ارسال و مورد استقبال بسیار خوب رسانه های استان کرمان قرار گرفت به طوری که ۱۰۵ رسانه به دبیرخانه این جشنواره اثر ارسال کردند.

پیشتازی کرمان

رییس مرکز رسانه قوه قضاییه نیز گفت: رسانه و عدالت از مباحث بنیادین، اساسی و از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است که در این مسیر پیشتازی استان کرمان را باید قدر دانست و در برابر آن تعظیم کرد.
آزاد ابراهیم زادگان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی افزود: در مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شکستن جنگ شناختی دشمن موردتاکید قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: آنچه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش می برد فقط میدان نبود بلکه او پیشتاز نبرد در جنگ شناختی نیز بود و خُلق او گواهی این موضوع است.
رییس مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تاکید بر اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جنگ شناختی دشمنان را خوب می دانست و می شناخت،

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha