۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85410789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسوول هستند

زنجان - ایرنا -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مسوول هستند و باید اقدامات خود را با مصوبات و قوانین تطبیق بدهند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی شامگاه چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای هماهنگی ایثار و شهادت استان زنجان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: در اسفندماه عملیات‌های زیادی در هشت سال دفاع مقدس انجام شده است که در این عملیات‌ها سرداران و رزمندگان زیادی از استان زنجان به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه سیاست دولت مردمی کردن برنامه‌های روز شهید است، افزود: برنامه هایی مثل دیدار با خانواده معظم شهدا،حل مشکلات جامعه ایثارگری به صورت موردی و برپایی میز خدمت جامعه ایثارگری با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط به مناسبت گرامیداشت روز شهدا باید به صورت جدی پیگیری و برگزار شود.
رفیعی در ادامه با اشاره به حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند،‌گفت: این انتخابات از یکسال گذشته با شعار سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت برنامه‌ریزی شده بود و مردم با مشارکت در انتخابات، حماسه‌ بزرگی خلق کردند که باید از حضور مردم در خلق این حماسه قدردانی کنیم.
وی برنده اصلی این حماسه را ملت ایران عنوان کرد و افزود: مردم ایران با این اقدام یک نه بزرگ به اهداف و برنامه‌های دشمن گفتند و با لبیک‌گویی به ولی‌ امر مسلمین با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن مقابله و از انقلاب اسلامی حمایت کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه مردم قدرت اصلی کشور ایران هستند، اضافه کرد: باید از این مردم و همه عزیزانی قدردان باشیم که برای امنیت و اقتدار این انقلاب از جان و مال خود گذشتند.

برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز شهید با رویکرد مردمی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگان استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: روز شهید یک ظرفیت ملی است تا شهدا را به عموم مردم معرفی و برنامه‌های این روز را به صورت مردمی برگزار کنیم.
عباس برزگر در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تقدیر و تشکر از حماسه‌آفرینی مردم در انتخابات به ویژه جامعه ایثارگری، اظهار داشت: این حضور حماسی مردم در ۱۱ اسفند وظیفه مسئولان را در خدمت‌رسانی به مردم سنگین‌تر خواهد کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، تصریح کرد: همه برنامه‌های روز شهید با رویکرد امیدآفرینی و با شعار محوری " هم پای جانبازان به پای عهد و ایمان – تا پای جان هستیم در راه شهیدان" اجرا می‌شود.
برزگر ادامه داد: برگزاری میزگرد، بیان خاطره و مصاحبه با حضور خانواده معظم شهدا، تولید محتوای فرهنگی و هنری با هدف انتقال پیام شهیدان جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، راه اندازی پویش "سلام شهید" با هدف دیدار مردم و مسئولین با خانواده‌های معظم شهدا و همچنین ترغیب مردم به شرکت در این پویش، برگزاری مراسم سراسری "اجلاسیه روز شهید" به صورت همزمان با سراسر کشور، و تجلیل از فرزندان شهید شاغل در بنیاد شهید و استانداری با حضور مسئولان و برگزاری مراسم روز شهید در دفتر امام جمعه شهر زنجان و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، فرهیختگان و نخبگان شاهد و ایثارگر از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز شهید است.
برزگر اضافه کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت والدین شهدایی که در دوران کرونا دار فانی را وداع گفتند، برگزاری مراسم عطرافشانی و گلباران گلزارهای مطهر شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی و برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و سالگرد شهید سید علی احمدی زنجانی، عیادت از والدین شهدای بستری در بیمارستان‌ها، برگزاری مراسم شبی با شهیدان در حسینیه‌های شهید استان، انتشار عکس و زندگینامه شهدا با اولویت شهدای استان، غرس نهال به یاد سه هزار و 535 شهید استان با عنوان "هر شهید یک نهال" از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهید به شمار می‌رود.
وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و مساعی همه مدیران دستگاه‌ها و خدمتگزاران صدیق در راستای توسعه و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت در طول سال خواستار توجه ویژه در فضاسازی و تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌های متولی در معرفی روز شهدا شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان روز شهید را یک ظرفیت ملی در راستای معرفی شهدای گرانقدر، عنوان کرد و افزود: باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برنامه‌های گرامیداشت روز شهید مردمی‌تر برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha