۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85416223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: فرهنگ شهادت فراتر و برتر از همه داشته هاست 

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: فرهنگ شهادت فراتر و برتر از همه داشته های مادی و تجهیزات بوده و این فرهنگ ضامن حیات انقلاب اسلامی شده است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز شهدا و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران افزود: آنچه در این بزرگداشت ها مورد نظر بوده ارج نهادن به چیزی است که در دنیا کسی از آن ندارد و آن هنر والای شهادت است.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت فراتر از همه داشته هاست، اظهار کرد: امیدواریم خداوند ما را شرمنده شهدا نکند و بتوانیم رهرو راه آنان باشیم.

استاندار زنجان شهدا را رزق معنوی و اجتماعی ایران اسلامی دانست و گفت: فرهنگ شهادت باعث بقای انقلاب اسلامی و ترویج آن در بین آزادگان جهان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: قطره قطره خون شهدا بر دوش همه ما سنگینی می کند.

حجت الاسلام علی خاتمی ادامه داد: عاشورا در یک روز اتفاق افتاد ولی هزار و ۴۰۰ سال اسلام را زنده نگه داشته است، دفاع مقدس هشت ساله نیز می تواند ۸۰۰ سال انقلاب اسلامی را سرپا نگه دارد و این تجربه تکرار شده در تاریخ است.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: فتنه هایی مثل سال های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ هر کدام قادر بود یک کشوری را ساقط کند ولی خون شهدا ضامن بقای این انقلاب است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه خانه هر شهید سنگری برای پاسداری از انقلاب است، گفت: خانواده های شهدا سرمایه های بزرگ ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم از آثار فرهنگی و هنری شامل پنج فیلم مستند، اپلیکیشن رزمندگان استان و دفتر سوم کتاب وصیت نامه های شهدای استان رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha