۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85410104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون قوه قضاییه: موارد عفو شامل زندانیان نادم و بی خطر می‌شود

همدان-ایرنا- معاون قضایی قوه قضائیه با اشاره به عفو و تخفیف در احکام برخی زندانیان در بعضی مناسبت ها به پیشنهاد رییس قوه قضاییه و با موافقت مقام معظم رهبری، گفت: زندانی باید نادم باشد، گذشته را جبران کنند و در جامعه بی خطر باشند تا بتوانند از عفو برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی روز چهارشنبه در محفل انس با قرآن زندانیان در همدان با تاکید بر انس هرچه بیشتر زندانیان با کلام وحی،افزود: رئیس زندان باید زندانیان را که واجد شرایط عفو باشد شناسایی کنند و اگر در این رابطه از خود کوتاهی و غفلت نشان دهد، در آخرت باید پاسخگو باشند.

وی خطاب به زندانیان گفت: این زندان برای شما یک فرصت است، توبه کنید و از نور قرآن بهره ببرید.

معاون قضایی قوه قضائیه با اشاره به اینکه قرآن دو ویژگی دارد هم شفا است و هم رحمت،اظهار کرد ادامه داد: قرآن بهترین نسخه شفا بخش باطنی است پیامبر قرآن را ادبستان خواند چراکه رذائل و گناهان را از دل می زداید.

وی یادآور شد: در محضر قرآن بسیاری از مسائل را می توانیم یاد بگیریم که نحوه صحیح صحبت کردن با مجرم و چگونگی قضاوت کردن در مسند قضا از جمله آنهاست.

رحیمی با بیان اینکه کسانی که در زندان قرآن را حفظ کنند از ارفاقات و عفو لازم برخوردار می شوند، بیان کرد: عفو یک حق نیست عفو لطفی است که از طرف مقام‌ معظم رهبری شامل زندانیان نادم می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha