۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان راه‌اندازی شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد شامل ۶۳ کانون عمومی و ۳۷ کانون تخصصی خواهران در این استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد چگنی نژاد روز چهارشنبه بمناسبت ۱۸ اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری مسجد در لرستان راه‌اندازی شده و بیش از ۳۳ هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان عضویت دارند.

وی ادامه داد: ۱۵۳ کتابخانه مخزن دار و ۵۰ کتابخانه باز در لرستان فعال و همچنین در طول سال جاری طرح پالایش کتاب و اهدای بالغ بر ۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه های مساجد استان اجرایی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری ارکان فعال در مساجد بویژه بسیج و تحت نظر ائمه جماعت مساجد برگزار می شود.

چگنی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ در کانون‌ها روستایی هستند، گفت: در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» و در تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی، ۳۰ پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان لرستان راه اندازی شد.

وی افزود: باید با همکاری نهادهای متولی در مساجد، فعالیت های قرآنی، دینی و فرهنگی در محیط مساجد برگزار شود و حضور دانش آموزان مدارس در جوار مساجد، بستری برای جذب این قشر به مساجد و برنامه ریزی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha