بیمارستان «نوید» بندر امام‌خمینی چشم و چراغ نیازمندان

تهران - ایرنا- بیمارستان خیرساز ۶۴ تختخوابی «نوید» شهرستان بندر امام خمینی(ره) به عنوان دستاوردی دیگر از دولت سیزدهم و چشم و چراغ نیازمندان این شهرستان بعد از ۱۷ سال روز جمعه ۱۸ اسفند توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود.

گروه جامعه ایرنا - فروردین سال ۸۵ بود که خبر آغاز پروژه بیمارستان خیرساز ۶۴ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) اطلاع‌رسانی شد؛ قرار بود این پروژه در مدت ۱۸ ماه اجرا شود اما حالا پس از سال‌ها این بیمارستان در دولت سیزدهم به عنوان بیمارستان جایگزین راه زینب به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید بندرامام خمینی (ره) به عنوان گامی موثر در جهت بهبود ارائه خدمات درمانی با کیفیت به مردم شهرستان‌های ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)، آماده بهره‌برداری است.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان که به عنوان دستاوردی دیگر از دولت سیزدهم برای خدمات‌رسانی بیشتر و با کیفیت برای مردم راه اندازی خواهد شد. ، ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شده و راه‌اندازی این بیمارستان، گامی موثر در جهت بهبود ارائه خدمات درمانی با کیفیت به مردم شهرستان‌های ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) خواهد بود.

بیمارستان نوید، یک طرح خیرساز به منظور ارائه خدمات درمانی بر اساس آخرین استانداردها و به روزترین تجهیزات و با صرف اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال ساخته شد.

این بیمارستان با زیربنای ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و در سه بلوک و سه طبقه مجهز به پاویون و هلی پد شامل بخش‌های جراحی، بستری، اورژانس، آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو، پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی داشته است.

بیمارستان «نوید» بندر امام‌خمینی چشم و چراغ نیازمندان


از آنجایی که موضوع سلامت افراد جامعه از اهمیت ویژه ای برای دولت سیزدهم برخوردار است در دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در مناطق مختلف کشور افتتاح شده است.

این تعداد تخت بیمارستانی بیش از ۱۰ درصد تمام تخت های بیمارستانی است که تا ابتدای کار دولت ، یعنی ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده که بیش از ۱۶ هزار تخت آن در دولت سیزدهم است.



امروز دولت سیزدهم تلاش دارد تا طرح های نیمه تمام درمانی در کمترین زمان تکمیل و به بهره برداری رسد و اکنون ۷۹ پروژه مهم درمانی در کشور در حال ساخت است.

این پروژه ها شامل بیمارستانهای ۳۲ تا یک ۵۰۰ تختخوابی است البته در دولت مردمی، بین ۸ تا ۱۰ بیمارستان یک هزار تختخوابی در دست ساخت است که طرح های مطالعاتی و حتی عملیات اجرایی برخی از آنها انجام شده و یا در حال انجام است که در برخی شهرها مانند تبریز، اردبیل و مازندران عملیات اجرایی آن آغاز شده و در تهران، شیراز، همدان و خوزستان، بیمارستانهای یک هزار تختخوابی پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۲۸ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان فعال هستند و این دانشگاه دارای ۷۹۸ عضو هیات علمی، هفت هزار و ۳۸۵ دانشجو، هشت دانشکده و ۸۸ گروه آموزشی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha