افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/توقیف محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری آمریکا

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در شانزدهمین روز از اسفند به طرح پلیس فتا علیه کپی‌کنندگان کارت‌های بانکی، تدوین سند تحول بنیادین آخرین خدمت شورای عالی آموزش و پرورش، توقیف محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری آمریکا، توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک، امدادرسانی در سیستان‌ و بلوچستان و افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان؛ برگ زرینی از خدمات ارزنده دولت مردمی

دستگاه‌های فوق پیشرفته در بیمارستان‌های استان خوزستان با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان ۱۸ اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان از سوی دولت سیزدهم به عنوان یک اولویت ویژه مورد توجه قرار گرفته و روند اجرای این طرح‌ها در ۲ سال اخیر شتاب قابل توجهی داشته است که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا، اقدامات دولت در این زمینه برای جامعه ملموس‌تر می‌شود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

امدادرسانی در سیستان‌ و بلوچستان به بیش از ۲۸ هزار نفر رسید

هلال احمر ایران در اطلاعیه‌ای از امدادرسانی به بیش از ۲۸ هزار نفر در سیستان‌ و بلوچستان خبر داد و گفت: امدادرسانی در ۵۶۰ روستای سیل زده سیستان و بلوچستان انجام شده است.

متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به این شرح است: از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت. بارش‌ها منجر به آبگرفتگی در ۱۴ شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد. به ۵۶۰ روستا امدادرسانی شده است. امدادگران هلال‌احمر تاکنون به ۲۸ هزار و ۲۰۶ نفر امدادرسانی کرده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

ذخایر خون روبه کاهش و مصرف روبه افزایش/اهدای خون را در اولویت قرار دهید

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون خبر از کاهش ذخایر خون و افزایش مصرف آن در مراکز درمانی در ایام پایانی سال خبر داد و از شهروندان دعوت کرد در میان تمام مشغله‌های کاری این روزها، اهدای خون را در اولویت قرار دهند.

شهرام میرزایی با اشاره به تقارن مناسبت های تقویمی و وضعیت ناپایدار جوی گفت: همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش مشغله مردم شاهد کاهش حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و دکتر جمال الدین عبدالله زاده، وزیر بهداشت تاجیکستان در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت که سه شنبه (۱۵ اسفند ماه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دوجانبه، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با بیان این که فصل جدیدی از همکاری ها با کشور تاجیکستان آغاز شده است، بر تشکیل کارگروهی مشترک بین دو کشور در حوزه سلامت و گسترش همکاری ها از طریق این کارگروه تاکید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

طرح پلیس فتا علیه کپی‌کنندگان کارت‌های بانکی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در راستای شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر (کپی کنندگان کارت‌های بانکی) از ۱۵ اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی اظهارداشت: با توجه به تجربه ادوار گذشته همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و با پیش فرض افزایش خریدها و مسافرت‌های نوروزی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری کلاهبرداری در قالب فروشندگان سیار است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

تدوین سند تحول بنیادین آخرین خدمت شورای عالی آموزش و پرورش تاکنون

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آخرین خدمت این شورا تدوین سند تحول بنیادین است، در دوره بی‌ثباتی مدیریتی و تغییر متعدد وزرای آموزش و پرورش، اگر ثبات و استقلال شورای عالی نبود، امروز نامی از سند باقی نمی‌ماند.

محمود امانی طهرانی در مراسم یکصد و دومین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش افزود: سال ۱۲۷۵ هجری شمسی یعنی ۱۰ سال قبل از مشروطه، شورای عالی آموزش و پرورش شکل گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

مردمی‌سازی واقعی در تفویض اختیار و سپردن کار به مردم روی خواهد داد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با بیان این که مردمی‌سازی واقعی در تفویض اختیار و کار را به مردم سپردن اتفاق می‌افتد، بر تقویت مشارکت‌های اجتماعی در نظام سلامت تاکید کرد.

دکتر سید حمید جمال‌الدینی به مناسبت روز ملی احسان و نیکوکاری در نشست هم‌اندیشی با خیرین، تشکل‌های مردم‌نهاد و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت‌پذیر اجتماعی با بیان این‌که سرمایه واقعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مردم هستند، اظهار داشت: خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد، نمایندگان حقیقی مردم در جامعه هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

عوامل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سلامت افراد نقش تعیین کننده دارد

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر نقش مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، مشارکت ذینقشان مختلف در سایر بخش‌های دولتی و همچنین بنگاه‌های اقتصادی و ساختارهای مردم نهاد را برای تدوین و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سلامت جامعه لازم و ضروری عنوان کرد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق در دومین روز همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، در پنل تخصصی «برنامه سلامت خانواده و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت»، گفت: مطابق رویکرد عوامل اجتماعی سلامت (SDH) محیطی که افراد در آن به دنیا آمده، رشد کرده و تحصیل و کار می کنند و مجموعه عوامل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی در سلامت افراد نقش تعیین کننده ای داشته و لازم است حکمرانی سلامت به گونه ای تعریف شود که مشارکت ذینقشان مختلف در سایر بخش های دولتی و غیر دولتی و ساختارهای مردم نهاد برای تدوین و اجرای سیاست ها و برنامه های سلامت جامعه لحاظ شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح طرح‌های درمانی خوزستان/ توافق ایران و تاجیکستان برای تولید داروهای مشترک

ایران محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری آمریکا را توقیف کرد

 دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی در خلیج فارس را صادر کرد و محموله این کشتی توقیف شد.

 در پی تحریم‌های کشورهای غربی و به طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش داروهای مورد نیاز برای بیماران پروانه‌ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آن‌ها وارد ساخته است، بیماران پروانه‌ای (EB) شکایتی را علیه آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران انجام دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

حمایت بیش از ۸۱ هزار خانوار تهرانی/کمک ۱.۵میلیارد تومانی به سیل زدگان سیستان وبلوچستان

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: در حال حاضر ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار در کل استان تهران مورد حمایت هستند و همچنین در سیل اخیر ۱.۵میلیارد تومان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان کمک نقدی شد .

ابوالفضل پرپنچی در نشست خبری با بیان اینکه اطعام مهدوی در پنجمین سال خود در روز میلاد امام زمان شروع شد، افزود:. ۳۵۰ آشپزخانه مهدوی امسال فعال است در سال گذشته ۳ میلیون پرس تهیه و توزیع شد و ۴۵۰ میلیارد کمک در این زمینه شده بود. سعی داریم این اقدامات با افزایش ۳۰ درصدی در کل استان انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزییات بیماری‌های نادر دارای بسته خدمتی تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج

 مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران جزییات بیماری‌های نادر دارای بسته خدمتی تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج را تشریح کرد.

 محمد اسماعیل کاملی گفت: سازمان بیمه سلامت در صورت ابلاغ بسته های خدمتی برای هر یک از بیماری های نادر از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ اعتبار متناسب با آن، آمادگی اجرای قوانین صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج به منظور بهره مندی بیمه شدگان از مزایای صندوق را دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

سازمان بازرسی انبارهای گمرکات و سازمان اموال تملیکی را پایش می‌کند

سازمان بازرسی کل کشور تا پایان سال بازدید سرزده از همه انبارها خواهد داشت و انبارهای گمرک، بنادر و سازمان اموال تملیکی پایش می‌شود.

پیرو بازدید سال گذشته ریاست قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور از انبارهای گمرک، بندر و سازمان اموال تملیکی بوشهر و مشاهده معضلات جدی، پس از صدور دستورهای متقن و جامع از سوی مقامات مزبور موضوع در دستور کار بازرسی کل استان بوشهر، سازمان جمع آوری اموال تملیکی کشور و بوشهر و گمرک و بنادر بوشهر قرار گرفت که حسب گزارش نهادهای مزبور اقدامات جامع و موثری بعمل آمده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha