رگبار و رعد و برق و وزش باد در جنوب شرق کشور/ کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (چهارشنبه) در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود. همچنین در اواخر وقت در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، پنجشنبه گستره بارش آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قم، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، لرستان و چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد.

جمعه در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش رخ می دهد.

یکشنبه با تشدید و گسترش بارش در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه های زاگرس مرکزی، شاهد بارندگی خواهیم بود.

طی این پنج روز بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

چهارشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده های جوی، کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان کاهش می یابد.

از پنجشنبه تا یکشنبه در جنوب، جنوب شرق و شرق وزش باد شدید رخ می دهد.

امروز دریای عمان تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است. دریای خزر نیز پنجشنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

آسمان امروز تهران، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است که در اوقات شب کمی ابری تا نیمه ابری خواهد شد.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۳ و کمینه دمای آن چهار درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

هشدار زرد هواشناسی برای ۱۸ استان

سازمان هواشناسی همچنین روز گذشته در هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و افزایش گرادیان فشاری (افزایش وزش باد) در کشور خبر داد.

بر اساس این هشدار از فردا (پنجشنبه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، شمال استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی و تهران و ارتفاعات و دامنه در گیلان و غرب مازندران بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف رخ می‌دهد.

روز جمعه نیز برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، شمال مرکزی، شمال و شرق سمنان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی همین شرایط جوی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی در هشدار خود از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها خبر داد.

وزش باد نسبتاً شدید در برخی استان‌ها

بنا بر این گزارش و بر اثر فعالیت سامانه افزایش گرادیان فشاری فردا در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، خراسان رضوی و سمنان و روز جمعه در اصفهان، مرکزی، یزد، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و نیمه شمالی کرمان وزش باد نسبتاً شدید رخ می‌دهد.

اثر مخاطره این سامانه در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت‌وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha