۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85408875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۲ هزار نهال در آبادان آغاز شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85408875
کاشت ۲ هزار نهال در آبادان آغاز شد

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: کاشت ۲ هزار اصله نهال همزمان با روز درختکاری در پارک‌ها و معابر عمومی آبادان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسین کاوه‌پور روز سه‌شنبه در آیین روز درختکاری در پارک معلم آبادان بیان کرد: این تعداد نهال به منظور گسترش فضای سبز با استفاده از گونه‌های مثمر گیاهان و درختان مثمر مانند کنار، برهان گلی، گل کاغذی و نخلدر مناطق مختلف شهر آبادان کاشته می‌شود.

وی سرانه فضای سبز در آبادان برای ازای هر نفر را ۱۱ متر اعلام کرد و اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و کاشت نهال در یک سال اخیر سرانه فضای سبز در این شهر به این رقم رسید و سعی داریم در آینده نزدیک این میزان را به ۱۵ متر برسانیم.

شهردار آبادان گفت: زیرساخت و نگه داشت از فضای سبز در آبادان بسیار سخت و مهم است و در برخی مناطق زیرساخت مناسبی برای ایجاد فضای سبز و کاشت نهال وجود نداشت که با کار کارشناسی و بررسی‌های مختلف زیرساخت‌های لازم برای ایجاد فضای سبز ایجاد شده و نگهداری آنها توسط کارشناسان در حال انجام است.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین با اشاره به اینکه آبادان یک جزیره است و توانایی کاشت گونه‌های مختلف از گیاهان در آن وجود ندارد ادامه داد: زمین‌های در دست فضای سبز و اداره منابع طبیعی یا شوره‌زار هستند و یا توانایی کار در آن وجود ندارد که با طرح جایگزین کردن درختان مثمر می‌توان فضای سبز شهر را افزایش داد.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ضمن تاکید بر استمرار و تداوم درختکاری در آبادان بیان کرد: مردم نیز در حفاظت از محیط زیست و فضای سبز و سرسبزی آبادان کمک کنند تا شاهد توسعه فضای سبز شهری باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به ثبات و پایداری طبیعت تاکید کرده‌اند ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم در سطح جهانی، برنامه ویژه دولت برای کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند برای چالش‌های دمایی و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار کارساز باشد.

۱۵اسفند در تقویم رسمی کشور به نام روز درختکاری نامگذای شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha