۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85037578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبادان ۱۶ متر مربع به ازای هر نفر سرانه فضای سبز شهری دارد

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: سرانه فضای سبز این شهر به ازای هر نفر ۱۶ متر مربع است اما فضای سبز در این شهر همچنان نیاز به توسعه دارد.

یاسین کاوه‌پور چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه فضای سبز در دنیا به ازای هر نفر را بیش از ۲۰ متر مربع است و در ۲ ماهه گذشته اقدامات خوبی در توسعه فضای سبز آبادان انجام شده اما فضای سبز همچنان ناچیز و نیازمند اقدامات بیشتری است.

وی با اشاره به احداث کنارستان در آبادان گفت: کُنار از گونه‌های اصیل بومی خوزستان است امیدواریم با توجه به فصل کاشت و مناسب بودن زمین و آب و هوا در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد.

کاوه‌پور سرانه فضای سبز شهری آبادان را ۱۶ متر مربع به ازای هر نفر اعلام‌کرد و اظهارکرد: درخت کنار دارای ریشه‌ای سخت و زمین‌گیر و تنه‌ای استوار است و برگ آن ارزش اقتصادی دارد و میوه آن خوراکی است.

شهردار آبادان گفت: در راستای ترویج فرهنگ پرورش گیاهان بومی و افزایش سرانه فضای سبز امروز اقدام به کاشت ۵۰۰ اصله نهال کُنار در یکی از محیط‌های مناسب با خاک حاصلخیر آبادان شد.

وی هزینه احداث و کاشت نهال‌های کُنار را بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بیان‌کرد و افزود:به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهری آبادان ساخت توتستان و نخلستان از برنامه‌های کاری شهردرای است.

کُنار درختی نورپسند است و در خاک‌های رستی ـ شنی، سبک و عمیق می‌روید و به خوبی بذر آن تکثیر می‌شود.

درخت کنار در تابستان به خواب می‌رود که باعث کاهش نیاز آن به آب و میزان تبخیر می‌شود.

کُنار جنوب بیش از سایر درختان نواحی گرمسیری رشد می‌کند و جنبه اقتصادی قابل توجهی دارد زیرا هم محلی برای کندوسازی زنبور عسل بوده و هم میوه‌اش منبع درآمد محلی است.

برگ درخت کُنار ارزش زیادی دارد و پودر آن در بازار به نام سدر به فروش می‌رسد؛ میوه کُنار تک هسته‌ای است و مزه‌ای ترش مطبوع و شیرین دارد.

میوه کُنار مغذی، سرشار از ویتامین K، ویتامین D۳(کوله کلسیفرول)، کلسیم، فسفر، آهن، منگنز، روی و پتاسیم است.

ارزش غذایی میوه کُنار از لحاظ پروتیین، مواد معدنی، کلسیم، فسفر و کاروتن است و ویتامین C بیشتری نسبت به لیمو دارد.

میوه آن به راحتی هضم می‌شود و اثر ملین‌آور دارد و گوشت میوه آن شیرین و خوشمزه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha