۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85049332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ هزار نهال مثمر به آبادان اختصاص یافت

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85049332
۵۰۰ هزار نهال مثمر به آبادان اختصاص یافت

آبادان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آبادان گفت: ۵۰۰ هزار نهال مثمر از گونه‌های مختلف به شهر آبادان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد توکلی روز دوشنبه در آیین درختکاری اظهارکرد: قرار است در دولت سیزدهم ۵۰۰ هزار نهال در شهر آبادان کاشته شود که تاکنون ۵۰ هزار نهال سپستان، شاه توت، نارنج، گل‌ کاغذی و نخل از ابتدای اسفندماه سال جاری در مناطق مختلف آبادان کاشته شده است.

وی افزود: کاشتن فقط یک نهال ساده، فواید بسیاری به ویژه در دنیای صنعتی امروز دارد و با این کار می‌توان تا حدودی آسیب‌هایی که توسط انسان به طبیعت می‌شود را جبران کرد.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین با اشاره به اینکه آبادان یک جزیره است و توانایی کاشت گونه‌های مختلف از گیاهان در آن وجود ندارد، گفت: زمین‌های در دست فضای سبز و اداره منابع طبیعی یا شوره زار هستند و یا توانایی کار در آن وجود ندارد که با طرح جایگزین کردن درختان مثمر می‌توان فضای سبز شهر را افزایش داد.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی خواستار تداوم درختکاری در آبادان شد و افزود: مردم در حفاظت از محیط زیست و فضای سبز به سرسبزی آبادان کمک کنند تا شاهد توسعه فضای سبز شهری باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به ثبات و پایداری طبیعت تاکید کرده‌اند، ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم در سطح جهانی، برنامه ویژه دولت برای کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند برای چالش‌های دمایی و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار کارساز باشد.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین اظهار کرد: با توجه به آغاز هفته درخت و درختکاری ۴۴ نهال نخل با نام شهدای مناطق مختلف در محوطه فرمانداری کاشته شد.
احسان عباسپور افزود: قرار است از شانزدهم تا نوزدهم اسفند ماه پنج هزار نهال مثمر به صورت رایگان بین مردم توزیع شود.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی افزود: اگر مشارکت و فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست و آینده نگری در بین مردم نباشد، تلاش مسئولان بی‌نتیجه خواهد بود.

عباسپور با اشاره به کاشت نهال به یاد شهدای آبادان گفت: برای هر نفر از این نخل‌ها و حفاظت از تمامیت ارضی این کشور عزیز شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب شده است.

وی افزود: امروز این نخل‌ها به یاد شهدای والامقام، سرسبزی، طراوت و زندگی را به ما اهدا خواهند کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha