۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85408420
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

متولی جدید پارک جنگلی قُرق گرگان مشخص شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85408420
متولی جدید پارک جنگلی قُرق گرگان مشخص شد

گرگان- ایرنا- پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری گرگان که مدت‌ها از نداشتن متولی برای ایجاد زیرساخت‌ و نگهداری اصولی در رنج بود، در آستانه واگذاری به سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان است.

به گزارش ایرنا، «علی‌محمد زنگانه» استاندار گلستان ۲۱ دی ماه امسال در سفر به قُرق و نشست با معتمدان و نخبگان این شهر، پس از درخواست امام جمعه بهاران و شورای اسلامی شهر قرق، به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تعیین تکلیف این پارک جنگلی ۲ هفته فرصت داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این ارتباط گفت: با هماهنگی و دستور استاندار، سازمان همیاری شهرداری‌های استان متولی پارک جنگلی قرق خواهد شد که قرارداد این همکاری تا چند روز آینده بسته می‌شود.

حمید سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار امیدواری کرد: با واگذاری پارک جنگلی قرق به سازمان همیاری شهرداری‌‎‌های استان، قبل از سال جدید بخشی از زیرساخت‌های حضور گردشگران و زائران امام هشتم (ع) فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: پارک جنگلی قرق برای به‌‍روز کردن زیرساخت‌ها و جذب گردشگران نیاز به مدیریت واحد و منسجم برای سرمایه‌گذاری دارد که این اداره کل کتابچه مدیریت پارک را تهیه و به تصویب استانی و سازمان جنگل‌ها و مراتع رسانده است.

سلامتی گفت: با وجود این که اولویت واگذاری مدیریت پارک جنگلی قرق با شهرداری این شهر بود ولی به‌دلیل استقبال نکردن این نهاد، با هماهنگی استاندار، سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان متولی این پارک انتخاب شد.

پارک طبیعی قرق در محیط جلگه‌ای قرار دارد. مساحت این پارک جنگلی به ۶۵۰ هکتار می‌رسد و درختان آن بیشتر از گونه های انجیلی و ممرز است.

در این پارک منحصر به‌فرد، گونه‌های جنگلی دیگر شامل بلوط، نمدار، توسکای قشلاقی، افرا، خرمندی و آزاد و پوشش درختچه‌ای و گیاهی همانند سایر رویشگاه‌های جلگه‌ای ایران وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha