۱۲ تیم بازرسی بهداشت محیط در قشم فعال شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85406329
۱۲ تیم بازرسی بهداشت محیط در قشم فعال شد

قشم - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: ۱۲ تیم بهداشت محیط به منظور نظارت مستمر (حداقل سه بار) بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و رسیدگی به اماکن مختلف اقامتی و پذیرایی در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت قشموندان و گردشگران ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در سرتاسر این جزیره فعال شده اند.

یاسر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، برنامه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت ماه مبارک رمضان و عید نوروز از ۱۵ اسفند آغاز و تا پایان روز ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح، ۱۸ کارشناسان مهندسی بهداشت محیط شاغل در مراکز بهداشت شهرستان و بازرسان مهندسی بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی در سراسر این جزیره در قالب تیم های بازرسی و نظارتی از هشت صبح تا هشت شب در روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعال هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: در این برنامه علاوه بر بازرسی های بهداشت محیطی که به صورت تخصصی توسط اکیپ های بازرسی انجام می شود، بازرسی های مشترک نیز با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی، سازمان منطقه آزاد و مراجع قضایی نیز برنامه ریزی شده است.

مرادی اضافه کرد: در برنامه سلامت ماه مبارک رمضان و عید نوروز کنترل و بازرسی ویژه از اماکن گردشگری، هتل ها، رستوران ها، کبابی ها، نانوایی ها، قصابی ها، آرایشگاه ها و دیگر اماکن با اولویت کنترل کیفی مواد غذایی، بهداشت فردی و آب آشامیدنی نیز انجام می شود.

ماه مبارک رمضان از بیست و دوم اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha