کارشناسان بهداشتی ۲۹۵۶ بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی قشم انجام دادند

قشم - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: کارشناسان بهداشت محیط ۲ هزار و ۹۵۹ مورد بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی این جزیره در ماه های مهر و آبان سال جاری انجام دادند که در نتیجه این بازدیدها ۳۷۷ مورد اخطار صادر و هفت مرکز و محل غیر بهداشتی پلمب شد.  

یاسر مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در راستای کنترل بهداشت فردی و مواد غذایی از رستوران ها، اماکن اقامتی، واحد های عرضه کننده خوراک زودپز (فست فود) و دیگر مراکز این حوزه انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر مراکز عرضه کننده مواد غذایی، استخرهای شنا، آرایشگاه ها، پایانه های مسافربری، هتل ها، مسافرخانه ها و رستوران ها، شیرینی پزی ها، جایگاه های عرضه بنزین و بوستان ها از جمله اماکنی هستند که مورد نظارت دقیق کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان مرزی قرار می گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: در مدت یادشده ۹۷۵ بازدید از اماکن عمومی نیز به منظور حفظ و ارتقای سلامت جامعه و گردشگران ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام شده است.

مرادی اضافه کرد: ۳۹ مورد نمونه برداری میکروبی منابع آب آشامیدنی، ۱۳ مورد نمونه برداری از غذا و ۲۷ مورد نمونه برداری از نان بخش دیگری از کارهای انجام شده در این بازدیدها است.

وی گفت: شبکه بهداشت به تنهایی قادر به بازرسی دقیق از تمامی مراکز عرضه و خدماتی نیست بنابر این انتظار داریم قشموندان نیز به عنوان چشم بینای ما در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را با ما در میان بگذارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha