تداوم حضور مردم خراسان جنوبی در سرمای زیر صفر

بیرجند - ایرنا - مردم خراسان جنوبی و شهر بیرجند از ابتدای صبح جمعه یازدهم اسفند در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و این حضور گرم در سرمای کم سابقه تا پاسی از شب ادامه یافت.

به گزارش ایرنا فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت روز جمعه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز و طی چند نوبت تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد.

اکنون در دقایق پایانی روز جمعه نیز شاهد حضور مردم به ویژه در مناطق شهری خراسان جنوبی از جمله در بیرجند شعبه شهرداری، مجتمع آموزشی سردار دلها و مسجد قبا مهرشهر هستیم.

این در حالی است که دمای هوا در اکثر شهرستان‌های خراسان جنوبی به صفر و زیر صفر رسیده و یخبندان حاکم شده است.

کاهش دما و برودت هوا در استان خراسان جنوبی به حدی است که به منظور جلوگیری از افت فشار گاز در این استان فردا تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و بانک‌های استان تعطیل است و مراکز آموزشی به صورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.

اما این سرما و یخبندان هم مانع حضور مردم نشد تا بار دیگر وفاداری خود به انقلاب و نظام را نشان دهند و برگ زرین دیگری را به افتخارات خود در زمینه مشارکت سیاسی بیفزایند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است همچنین ۳۵۳ شعبه اخذ رای در استان سیار و ۴۱۳ شعبه ثابت است.

۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی واجد شرایط رای ‌دادن هستند.

این استان با چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

خراسان جنوبی از نظر میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (سال ۱۳۹۸) بعد از کهگیلویه و بویراحمد، رتبه دوم کشور را به دست آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha