خود را مکلف به صیانت و حفاظت از آرای مردم می دانیم

یاسوج - ایرنا- رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت:خود را مکلف می دانیم که امانتدار و ناظر بر رای مردم باشیم و بدون هیچگونه جانبداری از آراء صیانت و حفاظت کنیم.

به گزارش پنجشنبه شب استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید جواد هاشمی در نشست دست اندرکاران برگزاری امنیت انتخابات استان، با بیان اینکه این رویکرد دولت است و ما با همه توان در این راستا گام بر می داریم، اظهار کرد: چهار راهبرد اساسی مد نظر رهبرانقلاب در انتخابات یعنی امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت محور عمل است و در این میان بازرسان مسئولیت تامین سلامت انتخابات را برعهده دارند.

هاشمی، انتخابات امسال را دارای اهمیت بسیار دانست و ادامه داد: بازرسی انتخابات رسالت بسیار جدی، سنگین و بزرگی است و در این راستا بازرسان باید در هر جایگاهی که هستند بی‌طرف بوده و فقط وظایف قانونی خود را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بدین منظور دو محور چگونگی مراقبت و تأمین انتظامات انتخابات از مرحله دریافت صندوق و مراجعه به شعب اخذ آراء تا مراقبت از محل‌های رأی‌گیری و تحویل صندوق‌ها در پایان رأی‌گیری و نحوه مقابله با تهدیدهای امنیتی محتمل، عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس آموزش‌های علمی، عملی و میدانی، محافظان صندوق‌های اخذ رأی در سطح بالای هوشیاری و آمادگی انجام وظیفه می کنند.

هاشمی بیان کرد: حفظ نظم، امنیت و آرامش شعبه‌های اخذ رای در روز انتخابات از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای به شمار می‌رود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سپاه در کنار شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای انتظامی در ایجاد امنیت در سطح استان حاضر است.

وی همچنین با تاکید بر برگزاری انتخاباتی به دور از شبهه، تصریح کرد: سیاست مدیر ارشد استان و ستاد انتخابات، ایجاد فضای پرنشاط و در عین حال سالم انتخاباتی است.

هاشمی صیانت از آرا مردم و حق و حقوق رأی دهندگان را از دیگر وظایف شرعی و قانونی عوامل دست اندرکار انتخابات نام برد و آن را خط قرمز وزارت کشور و دولت دانست.

وی افزود: ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی و عشایری استان تعیین و جانمایی شده و زیرساخت ارتباطی استان شامل شبکه تلفنی ثابت، شبکه تلفن همراه، زیرساخت ارتباطی فیبر نوری و خودرو تمامی اجزا و جزئیات بوده که کاملا برای برگزاری انتخابات به صورت پایدار آماده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha