نسرین باقری: مشکلات کشور به دلیل استفاده نکردن از نخبگان است/ نهاد خانواده باید تقویت شود

کرمانشاه - ایرنا - نسرین باقری نامزد مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه با این اعتقاد که اداره جامعه را باید به نخبگان سپرد و از ظرفیت آنها برای رفع مشکلات کنونی جامعه استفاده کرد، گفت: مشکلات کنونی کشور به استفاده نکردن از طرفیت بالای نخبگان در حوزه برنامه‌ریزی و اجرا برمی‌گردد.

نسرین باقری با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه افزود: در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی از ظرفیت نخبگان استان کرمانشاه برای رفع مشکلات کنونی استان و کشور بهره می‌گیرم؛ اعتقاد زیادی به این قشر دارم و معتقدم نخبگان وزنه موثری برای حل مشکلات کشور هستند.

وی اقتصاد و معیشت را از جمله مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: باید با اتحاد و همدلی مساله تحریم را در کشور کمرنگ کنیم و به تولید رونق ببخشیم؛ متکی به نفت نباشیم تا اقتصادمان دچار تزلزل نشود.

او به تورم بالا و ثبات نداشتن قیمت‌ها به عنوان یکی از معضلات این روزهای کشور اشاره کرد و افزود: مردم مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی دارند و باید برای رفع آن از نیروهای متخصص و نخبه استفاده کرد.

بیکاری یکی از مهمترین معضلات کرمانشاه است

نامزد مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: اولین خواسته عمومی مردم از کاندیداها چاره اندیشی برای حل معضل بیکاری است و در این راستا کاندیداها به فراخور سواد و معلومات خود پاسخ هایی در قالب وعده و وعید به مردم می‌دهند؛ بعضا وعده های فریبنده دور از واقعیتهای موجود است؛ فراوانی کارخانه های بزرگ که بتواند جاذب هزاران بیکار باشد بیشتر به یک افسانه شبیه است.

نسرین باقری افزود: مناطق توسعه نیافته صنعتی به دلیل عدم جوابگویی تئوری هزینه و سود توفیقی برای جذب سرمایه گذاری ندارد؛ تنها راه متصور که پیش روی مسوولان باقی است که بتواند صدها هزار بیکار کرمانشاهی را جذب بازار کار نماید استفاده از قابلیت‌های موجود استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه مانند مرز خسروی به عنوان تنها مرز بین‌المللی شناخته شده و ترانزیتی غرب کشور گفت: انتقال بخشی از ترانزیت آسیا، اروپا و آسیا، آمریکا و برعکس به مرز خسروی و بهره گیری از ظرفیت‌های این مبداء ترانزیتی و تخصیص بخشی از درآمدهای گمرکی خسروی برای عمران کرمانشاه (با تصویب قوانین لازم در مجلس) بی شک بخش عمده ای از بیکاری پنهان و آشکار کرمانشاه را از بین خواهد برد که علاوه بر فعال شدن ناوگان جاده ای استان، پیوستن جوانان ما به بازار تجارت بین المللی و منطقه ای تسهیل می گردد.

نامزد مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه اضافه کرد: نزدیکی خسروی به عراق و اردن و مدیترانه علاوه بر بهره گیری از بازار تجارت خارجی که رقمی بالغ بر دهها میلیارد دلار در سال را نشان می‌دهد؛ می تواند زمینه ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین و یا کرند را فراهم آورد و با تخصیص درصدی از حق ترانزیت کالا از مبدا خسروی برای رفع زمینه های بیکاری شاهد رشد نزولی نرخ بیکاری در استان بود.

باقری تصریح کرد: در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی بخش عمده تلاش خود را با برنامه های طراحی شده در این زمینه معطوف به بازگشایی مرز ترانزیتی خسروی و فعال کردن این بازار تجاری به معنای واقعی خواهم کرد.

حوزه فرهنگ باید تقویت شود

نامزد مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش فرهنگسازی و تقویت حوزه فرهنگ را از نیازهای اصلی جامعه دانست و گفت: متاسفانه عملکرد دستگاه های فرهنگی مناسب نیست و در بسیاری از مقوله ها از جمله آسیب های اجتماعی نیاز به فرهنگسازی داریم.

نسرین باقری با اشاره به نرخ جمعیت کشور و اینکه ایران به سمت پیری می رود، افزود: دستگاه های فرهنگی باید بیشتر روی مقوله فرزندآوری کار فرهنگی کنند اما متاسفانه این موضوع نادیده گرفته شده است.

وی همچنین خواستار تلاش برای ارتقای سطح مطالعه مردم شد و گفت: باید بسترها و ساز و کارهای لازم برای این موضوع نیز در نظر گرفته شود تا جامعه اهل مطالعه و کتابخوانی داشته باشیم.

او نقش رسانه ها را نیز در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم و آموزش آنها مهم و موثر دانست و تصریح کرد: انتظار از رسانه ها بیشتر است و باید بیش از این در مقولات مورد نیاز جامعه آگاهی بخشی کنند.

نهاد خانواده نیاز به حمایت جدی دارد

نامزد مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش به نقش زن در خانواده و جایگاه آن اشاره کرد و گفت: زنان به عنوان وزنه تعادل جامعه نقش بسیار مهمی در جامعه دارند و از این رو باید جایگاه این قشر و نهاد خانواده مورد حمایت جدی قرار گیرد.

باقری افزود: در مجلس شورای اسلامی برای ارتقای سطح زنان و تقویت بنیان خانواده تدابیری اندیشیده شود و به عنوان مثال زنان در بحث اقتصادی تنها متکی به درآمد شوهرانشان نباشند بلکه در خانه هم بتوانند کار اقتصادی انجام دهند و درآمد داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد که نیاز داریم برای دادگاه های خانواده و احقاق حقوق زنان در جامعه تدابیری اندیشیده شود و جایگاه زن حفظ شود؛ برای این کار باید از حقوقدانان زن استفاده کرد.

نامزد مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه اغلب زنان جامعه ما با حقوق شهروندی خود آشنا نیستند و از این رو جا دارد نهادهای آموزشی - فرهنگی و رسانه ها در این ارتباط بیشتر تلاش کنند.

باقری افزود: مساجد پایگاه های خوبی برای آموزش مردم هستند اما متاسفانه درب مساجد را فقط برای نماز باز می کنند و از این رو نمی توان از این پایگاه مهم برای آموزش و فرهنگسازی استفاده کرد.

نمایندگان مجلس چرا برای کرمانشاه کاری نکرده‌اند؟

نامزد مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و بدنه دولت همواره مسوول و وزیر داشته است، گفت: سوالی که از این افراد مطرح است اینکه چرا برای کرمانشاه کاری نکرده اند تا استان به وضعیت فعلی رسیده است.

باقری افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیز شاهد بی‌اخلاقی در عرصه تبلیغات هستیم و سفره‌هایی پهن شده و پول های کثیفی وارد عرصه شده و رای مردم را خریداری می کنند و باید دستگاه های مسوول چاره ای بیاندیشند و فکری به حال این وضعیت بکنند.

وی گفت: برخی از کاندیداها هزینه ای برای تبلیغات ندارند و طبیعتا وارد مجلس شورای اسلامی نمی شوند اما برخی های دیگر اسپانسرهای میلیاردی دارند و به مجلس راه می یابند.

نسرین باقری خود را متولد سال ۱۳۴۳ کرمانشاه کارشناس ارشد روانشناسی و دانشجوی دکترای در همین رشته و دارای ۲۸ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش شهرستانهای جوانرود، سنندج، گیلانغرب و کرمانشاه معرفی کرد.

وی اظهار کرد: زمان جنگ تحمیلی در شهرستان های جوانرود و گیلانغرب فعالیت های آموزشی و پرورشی را به عنوان مسوول واحد فرهنگی و مدیریت مجتمع آموزشی بر عهده داشتم و هم اکنون مدرس و مشاوره روانشناسی هستم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha