۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85400674
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برف و کولاک مسیرهای کوهستانی زنجان را فراگرفت

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبر: 85400674
برف و کولاک مسیرهای کوهستانی زنجان را فراگرفت

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون مسیرهای کوهستانی استان شاهد بارش برف و وقوع کولاک است که این وضعیت تا اوایل شب ادامه می‌یابد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشدار سطح زرد صادر شده برای استان، افزود: این هشدار تا اواخر امشب اعتبار دارد بر همین اساس هم استانی ها تا حد امکان از سفرهای غیرضروری و تردد در جاده های کوهستانی زنجان پرهیز کنند.

وی یادآور شد:‌ در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری تا ابری و در برخی مناطق با بارش برف همراه بوده و از ایستگاه‌های گرماب و خدابنده بارش برف گزارش شده است.

سلطانی اظهار داشت: هوای سرد تا اواخر وقت جمعه در استان حاکم خواهد بود و از هفته آینده دمای استان به طور نسبی افزایش می یابد و هوا اندکی گرمتر خواهد شد.

وی افزود:‌ روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط پایداری به طور موقت در استان حاکم خواهد شد و در این مدت بارندگی نیز پیش بینی نشده است.

سلطانی گفت: صبح امروز شهر زنجان با دمای هوای منفی هشت درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد و طی شبانه روز گذشته سلطانیه با منفی ۱۰ درجه و آب‌بر با پنج درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مراکز شهرستان های استان بودند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را منفی هفت درجه سانتیگراد ذکر کرد و ادامه داد:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی هفت و منفی یک درجه، ابهر منفی ۶ و منفی یک درجه، خرمدره منفی هفت و منفی یک درجه، آببر منفی ۲ و پنج درجه، قیدار منفی هشت و منفی ۲ درجه، سلطانیه منفی هشت و صفر درجه و ماهنشان منفی پنج و چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha