۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85406144
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبر: 85406144
سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی از یکشنبه شب وارد این استان می‌شود و فعالیت‌های خود را با بارش‌های خفیف محلی آغاز می‌کند.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است، افزود:‌ از بعدازظهر امروز با افزایش ابرها شاهد وزش باد در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت، یادآور شد: روز چهارشنبه بارندگی در استان نداریم ولی سرعت وزش باد افزایش می یابد و برای روز پنجشنبه نیز علاوه بر وزش باد نسبتا شدید، بارش برف به خصوص در ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

سلطانی اظهار داشت: طی روزهای آینده دمای هوا افزایش می یابد و نیمه دوم هفته آینده هوا گرمتر و شرایط جوی پایدار می شود.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و انجام خانه تکانی از هم استانی ها خواست تا حد ممکن در مصرف آب صرفه جویی کنند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را منفی پنج درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی پنج و ۱۱ درجه، ابهر منفی ۶ و هشت درجه، خرمدره منفی ۶ و ۹ درجه، آببر یک و ۱۳ درجه، قیدار منفی سه و هشت درجه، سلطانیه منفی ۹ و ۱۰ درجه و ماهنشان منفی ۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha