۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85402183
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان چهارمین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85402183
زنجان به عنوان چهارمین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای منفی ۹ درجه به عنوان چهارمین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

مرتضی قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آسمان مناطق مختلف استان هم اکنون صاف است،‌ افزود:‌ هوا تا صبح فردا /جمعه/ همچنان سرد خواهد بود و از ظهر جمعه روند افزایشی دما آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ظهر فردا دمای هوا ۲ تا سه درجه نسبت به امروز افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده آسمان ابری خواهد بود.

قدیمی یادآور شد: از اواخر وقت یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه احتمال بارش‌های پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ طی شبانه روز گذشته روستای زرین رود با دمای منفی ۱۲ درجه سردترین و چورزق با هشت درجه گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی گفت:‌ دمای فعلی شهر زنجان منفی پنج درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار دهم درجه کاهش دارد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی ۹ و ۲ درجه، ابهر منفی ۱۱ و منفی یک درجه، خرمدره منفی ۹ و منفی یک درجه، آببر منفی ۲ و ۶ درجه، قیدار منفی ۱۰ و منفی یک درجه، سلطانیه منفی ۱۰ و صفر درجه و ماهنشان منفی پنج و چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha